"שוק דירות היוקרה בקריסת מחירים של מעל 15%"

לוי יצחק עורך מחירון הדירות: "בחודשיים האחרונים ניכרת עלייה ברמת הפעילות ובמחיר המבוקש. הבחירות שבפתח גורמות לבלבול וחוסר בטחון. מצב זה יכול להביא לקיפאון מוחלט, או להיפך, לפעילות מואצת. פה אנחנו חוזים בהתנהלות ברורה של חזרה לפעילות. התנודות והשינויים במחירים ,מקומיים ומשתנים בהתאם לערים והשכונות , כשהמחירים עולים ויורדים בהתאם להיצע במקום. .

ניתן לומר בזהירות שהשוק חוזר לפעילות טבעית יותר, של ביקוש שנענה בהיצע. למרות האמור לעיל, מספר המשקיעים נותר קטן מאוד , מצב שמקשה על משפרי הדיור לנוע קדימה. חסרונם של המשקיעים , שערי היעד שלהם היו בעיקר, תל אביב, ירושלים, נתניה, אשדוד ואילת מורגש מאוד. מספרם של הזוגות הצעירים שרוכשים בשוק החופשי הולך וגדל, וההיענות למחיר למשתכן קטנה במקביל.

בשוק השכירות משקיעי הנדל"ן רכשו דירות למטרת השכרה , בעיקר במיקומים בהן יש דרישה לדירות בשכירות חדשית: בתל אביב רבתי, ירושלים וחיפה, ליד מוסדות להשכלה גבוהה ובאר שבע.

מאחר והמשקיעים מודרו, ומספרם פחת בכשני שלישים, מ-35-40% לכ-13%, באזורים רבים ניכר מחסור בדירות בשכר חודשי, והמחירים עלו. אין מדובר במגמה ארצית גורפת. יש גם הבדלים בסוגי הדירות הנדרשות ובגדלם. בפריפריה הצפי הוא דווקא לירידת מחירים תוך מספר שנים, כשיבשילו הפרויקטים של דיור למשתכן וחלק גדול מהדירות יוצע להשכרה. כך המצב היום בעפולה ובראש העין.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *