שיא חדש: מעל 8.000 חולים ביממה, 708 קשים

במקביל, ‏הממשלה מאשרת כעת הגבלות נוספות, בין היתר: יציאה מהבית לצרכים שהותרו תהיה רק בעיר המגורים. לאדם עם מוגבלות תותר היציאה למרחק גדול יותר

8,178 מאומתים חדשים נתגלו מאתמול מתוך 66,640 תוצאות בדיקות שהתקבלו אתמול .

עד היום נתגלו 217,899 מאומתים מפרוץ המגפה. 708 חולים מצבם מוגדר קשה מתוכם 178 מונשמים.

1,412 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה ובכך מטפס מספר הנפטרים.

במקביל, ‏הממשלה מאשרת כעת הגבלות נוספות, בין היתר: יציאה מהבית לצרכים שהותרו תהיה רק בעיר המגורים. לאדם עם מוגבלות תותר היציאה למרחק גדול יותר
– רק בני משפחה קרובים יורשו להגיע לברית/הלוויה

– יציאה לטיסה תותר רק אם היא לפעולה מותרת כמו צורך רפואי. (או למי שרכשו כרטיסים עד היום)

להלן המגבלות שהתווספו:

א. היציאה המותרת ממקום המגורים לפעולה או למטרה שהותרה, תהיה רק בתחום היישוב בו מצוי מקום המגורים של האדם (למשל קניה במרכולים או מוצרי פארם). למעט, לגבי פעולות או מטרות שלא ניתן לבצע ללא יציאה מיישוב מגוריו של אדם (למשל, עובד חיוני היוצא למקום עבודתו המצוי מחוץ לעיר, או אדם היוצא לסייע לאדם בעל קושי המתגורר ביישוב אחר).

ב. לא תותר יציאה ממקום המגורים לטיסה, למעט אחת מהסיבות הבאות בלבד:

*לפעולה או למטרה המותרת לפי התקנות (כגון לצורך רפואי)

*בנוסף, ועל מנת שלא לפגוע בהסתמכות של הנוסעים שרכשו כרטיסי טיסה עד ליום זה, תותר טיסה של מי שרכש כרטיס טיסה עד להיום 25.9.20, לכל צורך.

*ייקבע מנגנון של אישורים חריגים על-ידי מנכ"ל משרד התחבורה, לגבי טיסה של אדם שאינה לאחד הצרכים המותרים, ולמי שרכש כרטיס אחרי התאריך שנקבע (25.9).

ג. תבוטל אפשרות היציאה לצורך טיפול "רפואה משלימה", ותאסר האפשרות לפתוח מקום ציבורי ועסקי למתן טיפולי רפואה משלימה לציבור.

**יובהר כי אין בכך כדי לגרוע מהאפשרות לקבלת טיפול רפואי, שבהתאם לחוק כולל טיפול על ידי כל מטפלי מקצועות הבריאות: פסיכולוג, מרפא בעיסוק, פיזיותרפיסט, קלינאי תקשורת, תזונאי-דיאטן, קרימינולוג קליני, פודיאטר, פודיאטר מנתח וכירופרקט.

ד. הפעלת מקום לאימון של ספורטאי תתאפשר רק עבור ספורטאי בין לאומי, ולא עבור כל ספורטאי תחרותי.

ה. תותר יציאה לברית או הלוויה – רק של בן משפחה קרוב (סבא, סבתא, הורה, בן זוג או הורה של בן זוג, אח או אחות וילדיהם, דוד ודודה).

ו. תותר יציאה של אדם עם מוגבלות, שמחמת מוגבלותו נדרשת יציאתו למרחב הציבורי גם למרחק העולה על 1,000 מטרים ממקום מגוריו, יחד עם מלווה אחד.

2. החלטה על הקצאת חיילים לסיוע למשטרת ישראל במשימת אכיפת הוראות חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה.

הממשלה אישרה הקצאת 500 חיילים נוספים לתגבור משטרת ישראל לצורך משימה זו כך שמספר החיילים הכולל יעמוד על 1,500 חיילים. על פי המנגנון שנקבע בהחלטת הממשלה, ניתן יהיה להגדיל את מספר החיילים ב-500 נוספים בהסכמת שר הביטחון והשר לביטחון הפנים.

3. מוקדם יותר הבוקר אישרה הממשלה במשאל טלפוני תקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה – הגבלת פעילות במקומות העבודה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *