שידור חי: התחבורה הציבורית תופסק – החנויות ייסגרו

בתום ישיבה שקיימו ראשי משרד הבריאות עם ראש הממשלה מסתמן כי התחבורה הציבורית תושבת לחלוטין, חנויות ייסגרו למעט בתי מרקחת וחנויות מזון. כוחות צה"ל ייקחו חלק בחלוקת מזון לאוכלוסייה מבוגרת.

בתום ישיבה שקיימו ראשי משרד הבריאות עם ראש הממשלה מסתמן כי התחבורה הציבורית תושבת לחלוטין, חנויות ייסגרו למעט בתי מרקחת וחנויות מזון. כוחות צה"ל ייקחו חלק בחלוקת מזון לאוכלוסייה מבוגרת. במשרד הבריאות דרשו להטיל סגור מוחלט על ישראל אך באוצר התנגדו בתוקף בטענה שהמהלך ימוטט את המשק.

הדיון הדרמטי התקיים קרוב ל-8 שעות. נתניהו שהה במעונו ברחוב בלפור ושאר המשתתפים נכחו בחדר הקבינט.

שרים בממשלה מסרו כי משרד הבריאות דרש בדיון עם רה"מ לפרסם צו חדש, שיאסור לחלוטין יציאה של אזרחים מהבתים למשך שבעה ימים. זאת, למעט יציאה לצורך הצטיידות במזון ותרופות וכן לעבודה חיונית.

בתום דיון שנמשך 7 שעות, הנחה ראש הממשלה להגביר באופן דרמטי את האכיפה על הגבלות התנועה וכן להכין נוסח החלטה להחמרת הגבלות התנועה, למעט עבודה, הצטיידות במזון, תרופות ומוצרים חיוניים (ומקרים חריגים נוספים) במטרה לצמצם מגע ולמנוע את המשך התפשטות נגיף קורונה. ההחלטה תהיה בתוקף ל-7 ימים מרגע אישורה.

ההנחיות בעניין הגעה לעבודה לא השתנו בשלב זה. במקרה ויהיה עדכון להנחיות – יינתן זמן התארגנות.

האפשרות להצטייד במזון, תרופות ומוצרים חיוניים לא תוגבל גם לאחר אישור ההחלטה.

ההחלטה טעונה אישור ממשלה (תקש"ח).

בנוסף, לצוות הכלכלי, שיציג מחר את תכנית הסיוע המסיבי לעצמאים שכירים ועסקים, הנחה רה"מ על הקמת צוות להגדלה נוספת של הבדיקות לאיתור חולים וצוות נוסף לבדיקות סקר לכלל האוכלוסיה.

בדיון נשמעו סקירות מפי כלל הגורמים שהשתתפו בו ודנו בהשלכות של כל אחת מהאפשרויות שעלו בדיון.

בדיון השתתפו:

שר הבריאות, שר הביטחון, שר הבט"פ, שר האוצר, שר הכלכלה, שר האנרגיה, שר המשפטים, ר' המל"ל, היועמ"ש, נגיד בנק ישראל, מנכ"ל משרד רה"מ, מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד האוצר, מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, ר' המועצה הלאומית לכלכלה, מ"מ מפכ"ל המשטרה, סגן הרמטכ"ל, משנה למנכ"ל משרד הבריאות, ר' שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ר' אגף בט"פ ועורף במל"ל, פרופ' בליצר, פרופ' אשכנזי וד"ר אסף (שגיבשו את המודל להתפשטות נגיף הקורונה במשרד הבריאות) וגורמי מקצוע נוספים. במהלך הדיון הוזמנו להביע את דעתם גם פרופ' רוטשטיין, פרופ' שוקי שמר ופרופ' גבי ברבש.

• פירוט מלא ומעודכן של ההנחיות ייצא בהמשך ע"י משרד הבריאות ולאחר אישור ההחלטה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *