שידור חי: צה"ל תקף ברצועה – 8 מחבלים חוסלו

דובר צה"ל מוסר כי לפני זמן קצר הסתיימה תקיפה נוספת של יעדי טרור של ארגון הטרור גא"פ ברצועת עזה על-ידי כלי טיס של צה"ל. בגל תקיפות זה הגביר צה"ל את קצב תקיפותיו וסוג המטרות. במהלך התקיפה הותקף מפעל מרכזי לייצור ראשי קרב לרקטות בדרום רצועת עזה. מדובר באתר לייצור רקטות וחומרי גלם ייחודיים לייצור רקטות ארוכות טווח. שידור חי

 

דובר צה"ל מוסר כי לפני זמן קצר הסתיימה תקיפה נוספת של יעדי טרור של ארגון הטרור גא"פ ברצועת עזה על-ידי כלי טיס של צה"ל. בגל תקיפות זה הגביר צה"ל את קצב תקיפותיו וסוג המטרות. במהלך התקיפה הותקף מפעל מרכזי לייצור ראשי קרב לרקטות בדרום רצועת עזה. מדובר באתר לייצור רקטות וחומרי גלם ייחודיים לייצור רקטות ארוכות טווח.

במקביל, צה"ל פורס סוללות ארטילריה בעוטף עזה: תותחים נפרסים במרחב הגבול לקראת אפשרות של החרפת האש. במקביל הוקפץ גדוד 13 של גולני, שסיים לאחרונה תעסוקה מבצעית באוגדת עזה, לגזרה מאימון – אך לצורכי תגבור משימות ההגנה ולא כאופציה לתמרון קרקעי. נגמ"שי הנמ"ר של הגדוד נפרסו במהלך הלילה בעוטף עזה. עד כה נהרגו ברצועה 8 פלסטינים.

מערך ייצור הרקטות הוא מערך פנימי עליו ארגון הטרור מסתמך לחידוש ותחזוקת מלאי הרקטות שברשותו. המערך מורכב ממספר אתרים ברחבי הרצועה, כל אחד מהם אמון על אחד או יותר מהתהליכים הנדרשים לייצור רקטות: ייצור חומרי הגלם הרקטיים, חריטה על ברזל הרכיבים, מחשוב ואלקטרוניקה והרכבה סופית. הגא"פ משקיע בתשתיות ובמשאבים במערך הייצור, שנחשב מערך מכריע להתעצמות יכולות הארגון.

כמו כן, הותקפה מפקדת חטיבת חאן יונס של ארגון הטרור ומחסן אמל"ח בביתו של אדם אבו חדאיד, פעיל במערך הרקטות של הגא"פ המשמש גם לאחסון אמל"ח.

במקביל, כלי שיט של צה"ל תקף כלי שיט של הכוח הימי של גא"פ ששימש לאימונים לקראת פיגועים עתידיים בתווך הימי. כמו כן, מתחם צבאי לאימונים של הכוח הימי של גא"פ המשמש גם כמחסן אמצעי לחימה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *