שיווק ופרסום בכנסים ובתערוכות

שיווק ופרסום הם כיום חלק מהותי מהקידום של כל עסק שמבקש להישאר בצמיחה. אבל כדי שהם יהיו יעילים, חשוב לשקול היטב לא רק את האסטרטגיות והשיטות הטובות ביותר, אלא גם את המקומות החשובים ביותר לכך. והכוונה אינה דווקא למרחב הווירטואלי – אם כי אין ספק שזה אחד המקומות הקריטיים לקידום עסקי. הכוונה הפעם דווקא למקומות פיזיים, גשמיים, שיהיו יעילים במיוחד כפלטפורמה לשיווק ולפרסום העסק שלכם.
כנסים מקצועיים ותערוכות הם אירועים חשובים במיוחד לקידום העסק. באירועים אלה יש קהל מגוון במיוחד: משקיעים, יזמים המחפשים אחר שיתופי פעולה מקצועיים, מתחרים, קולגות, בעלי מקצוע מהתחום ומתחומים משיקים וכמובן: לקוחות פוטנציאליים. הערב רב הזה הוא סיבה מצוינת להפגין נוכחות, ללמוד את התחום והכי חשוב, לעשות קצת עבודת שטח של פרסום וקידום, שיכולה להניב תוצאות מעשיות, ואפילו מהירות.
מה כדאי לעשות?
הדבר הראשוני, הבסיסי והחשוב ביותר הוא להפגין נוכחות. הנוכחות האישית והוויזואלית של העסק שלכם ומייצגיו (צוות העובדים, חומרי פרסום, הדוכן וכו') היא חשובה מאין כמוהה. היא הופכת את בית העסק לחלק אינטגרלי מהתחום, מעוררת באנשים סקרנות וגם מניעה אותם לפעולה. מסיבה זו חשוב שהצוות יהיה ערני, אינטראקטיבי ואדיב, וידע איך ליצור עניין וקשר בין אישי. בעיקר בתערוכות, אך גם בכנסים, דוכן מהוקצע ואסתטי הוא אלמנט חשוב ביותר, שיכול לקדם את השיווק והפרסום באופן משמעותי. כתמיד, העיצוב חשוב ויש להקפיד על מיתוג – הצגה ברורה של הלוגו ושל אלמנטים שונים במיתוג גם בדוכן וגם באביזרים נלווים.
הדוכן הוא רק ההתחלה כמובן. המבקרים מגיעים לכנסים ולתערוכות בחיפוש אחר מידע ואפשרויות. לכן, זה המקום לחלק פליירים, כרטיסי ביקור ומוצרי שיווק שונים. מוצרים ממותגים בייצור איכותי הם דרך מצוינת לא רק להפיץ מידע ולהעניק מתנה שתשאיר טעם טוב אצל הלקוח הפוטניאלי, אלא הם גם תירוץ מצוין לפתוח בשיחה ולעורר עניין ואפילו התקהלות. חלוקה של מוצר שימושי ואסתטי, כמו כובע או תיק ממותג, היא נקודת פתיחה מצוינת לשיחה, להסבר על פעילות החברה וגם לקביעת פגישה או למכירה בפועל.
כמה מילים על פרסום
חלק חשוב ממהלך כולל של שיווק בכנסים הוא הפרסום. לפרסום ככלל, וגם באירועים, יש שני רבדים: פרסום סמוי או בלתי מכוון, ופרסום גלוי או מכוון. החלק הראשון בא לידי ביטוי במיתוג ובנראות של העסק, ויכול להיות יעיל בכל אקט, מהקפדה על לבישת מדי החברה ועד חלוקה של מוצר ממותג הנושא את לוגו החברה.
הפרסום המכוון הוא נדבך נוסף, שנחשב לגיטימי במיוחד באירועים עסקיים כגון אלה, מה שאינו מובן מאליו בכל מרחב עסקי. לכן, לקראת השתתפות בכנס או בתערוכה, כדאי להיערך עם אלמנט פרסומי מובהק אחד לפחות: סרטון היכרות או הדרכה, מצגת, שלט חוצות, באנרים, קטלוגים פרסומיים ועוד – כל אלה הם כלים פרסומיים מוכרים ושגורים באירועים עסקיים.
את מערך השיווק והפרסום חשוב להכין באופן ממוקד לקראת כל אירוע, כדי לתת דגשים נכונים שיהפכו את השיווק לאפקטיבי יותר. מתוך מחשבה על קהל היעד, על נושאי הכנס, על מיקומו ואפילו על פרטים טכניים כמו המרחב שבו ייערך או מספר המשתתפים, אפשר להכין פרסום יעיל יותר. גם עבודת הכנה יסודית תעזור למקסם את האפקט של הפרסום: אם אתם מתכוונים להקרין תמונות, סרטונים או מצגת, דאגו להכין את הציוד הטכני ולוודא את פעולתו התקינה; אם אתם רוצים לחלק מוצרים, מצאו נקודת חלוקה אפקטיבית; ואם אתם רוצים לשמור על נראות טובה, הקפידו להגיע מספיק זמן מראש כדי לתלות כל שלט או באנר שצריך.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.