שיחת התוכחה של האדמו"ר הרב פינטו: "לא משחקים עם יום הכיפורים"

"אנחנו נכנסים במוצאי יום הכיפורים לסערה קשה ביותר. יום כיפור כזה – זה לא דבר פשוט. לא משחקים עם יום כיפור" • ראש אבות בתי הדין במרוקו האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו התבטא בחריפות על המציאות שבתי הכנסת ייסגרו ותפילות יום הכיפורים יצומצמו בעוד שההפגנות יותרו להתקיים בהשתתפות 2,000 איש • "אור אדום לכולנו"

"לא משחקים עם יום הכיפורים": כשברקע החלטת הממשלה לצמצם באופן דרמטי את תפילות יום הכיפורים וזאת בעוד שההפגנות הפוליטיות הותרו להתקיים עד 2,000 איש, האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו, התבטא בחריפות ואמר כי "מדובר בהרס היהדות ובחורבן גדול". האדמו"ר הבהיר כי הוא לא מאשים איש, אולם המציאות הכואבת תגרור "סערה גדולה במוצאי יום הכיפורים".

את הדברים אמר האדמו"ר הרב פינטו בשיעורו שהתקיים אמש (רביעי) במעונו בקזבלנקה שבמרוקו, והועבר בשידור וידאו חי לעשרות אלפי צופים ברשתות החברתיות ובאתרים הנבחרים.

בראשית דברים התייחס האדמו"ר למגיפת הקורונה ולנזקים שהיא מחוללת: "הקדוש ברוך הוא נתן עניות לעם ישראל. קשה מאוד לעם ישראל בפרנסה. מתים אנשים כל יום. יהודים חולים, יהודים בוכים, יהודים בצער, יהודים פוחדים". 

כאמור, הוא התייחס להנחיות האוסרות לקיים את תפילות יום הכיפורים כבכל שנה ואמר: "יום הכיפורים מגיע, איך נתפלל ביום הכיפורים? מה זה עשרים אנשים יתפללו? איך יתפללו? איפה ב'רוב עם הדרת מלך'? הקדוש ברוך הוא אומר: 'חגיכם ומועדיכם שנאה נפשי'. הקדוש ברוך הוא אומר, 'אני שונא את החגים שלכם, אני לא רוצה אותם'. ה' ישמור, לשם הגענו, לדברים מפחידים שאי אפשר להבין אותם. לא היינו חכמים להילחם לפני יום כיפור ולהיזהר שיום כיפור יהיה יום קדוש". 

על ההידרדרות הרוחנית בעקבות סגירת בתי הכנסת אמר הרב פינטו: "תדעו, בתי הכנסיות נשברים ונהרסים. אנשים שהקפידו כל החיים ללכת למניין לאט לאט זה נשבר וכל אחד מתיר לעצמו היתרים. זה הרס של היהדות. השטן מכלה ושובר כל חלקה טובה וכולם שותפים לחורבן הגדול הזה שנגרם יום יום". 

ראש אבות בתי הדין הבהיר: "אנחנו לא מגיעים להגיד תרעומת על פלוני או אלמוני", אולם הוסיף כי "אבל אנחנו בכאב הלב גדול ביותר שאנחנו לא שמרנו ולא שומרים על הדברים האחרונים של קדשי ישראל ואוי לנו אם נאבד אותם ואוי לנו אם נאבד את יום כיפור, זה היום של הסליחה. מתי שמתפללים ברוב עם הדרת מלך – הקב"ה שומע את התפילות של כולם ומקבל וסולח ומוחל. מה נהיה היום? עוד יום כיפור, עוד יום.. איך יהיה, מה יהיה..".

כמו"כ התייחס האדמו"ר הרב פינטו להיתר לקיים הפגנות ואמר כי "יום כיפור – זה הפגנה! אנחנו מפגינים לה' נגד המלאכים השחורים שרוצים לקחת אותנו לאבדון ולדראון עולם. יום כיפור זו הפגנה קשה שמפגינים נגד כל המקטרגים. שה' ישמע ויקבל את התפילה שלנו". 

"אם יום כיפור נשבר, נשבר חלון שכמה שידביקו אותו אחרי כן – זה לא יהיה דבוק בחזרה. זה דבר שמי שלוקח את זה על עצמו והייתה לו בזה נגיעה – זה לא יהיה אותו עולם.. זה שבר בת עמי, קשה ביותר. זה הרס גדול וחורבן שאין כדוגמתו. כואב לנו בכאב של שברון הלב על יום הכיפורים", הוסיף הרב פינטו ואמר: "תזכרו, אנחנו נכנסים במוצאי יום הכיפורים לסערה קשה ביותר. יום כיפור כזה – זה לא דבר פשוט. לא משחקים עם יום כיפור".

עוד הוסיף האדמו"ר בשיעור האלפים: "בכל העולם כולו מתפללים ביום כיפור בבתי כנסיות, אבל בארץ הקודש, ארץ אשר עיני ה' אלוקיך בה.. אנחנו לא מאשימים אף אחד, זו מציאות של העוונות שלנו, הם גרמו שאנחנו מגיעים ליום כיפור שבורים ורצוצים ובלי תפילות, עם מניינים שבורים של 20 אנשים, שזה שבר הלב, שבר בת עמי". 

"צריך לדעת דבר מפחיד, שרבותינו הקדושים אומרים, ששליח ציבור שטועה – זה סימן רע לאותה קהילה, ושליח ציבור שטועה ב'ולמינים ולמלשינים אל תהיי תקווה' – מורידים אותו מהעמוד כחזן, ככה לפי כמה מהשיטות, למה? אם שליח ציבור טועה – סימן שכל התפילה שלו היא טעות. מתי שהקב"ה לא רוצה לשמוע את התפילה שלנו – זה סימן שיש גזירה גדולה למעלה. הקב"ה מתחמק ואומר: אני לא רוצה שתלחצו אותי לשמוע את התפילה שלכם". 

"בוודאי שהמגיפה הזאת מסוכנת ודינא דמלכותא דינא ובעוונות הרבים הרבה מתו וחלו. אבל זה שהקדוש ברוך מתנהג איתנו ככה ביום כיפור – צריך לשבור את הלב יותר ולהכניע אותו ולהכנס ליום כיפור בחרדה עצומה. פחד, למה ה' עשה את זה לנו? זה אור אדום קשה מאוד לכולנו. למה ה' עשה לנו את זה ביום כיפור? חייבים לחזור בתשובה".

לסיום הוסיף האדמו"ר הרב פינטו: "אנחנו צועקים הרבה זמן שלימוד ספר דברים מבטל את הגזירות. ברוך ה' הרבה צדיקים לומדים ספר דברים, אלפים ורבבות. כעת הזמן לחזק עוד ולחזור בתשובה שלימה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *