שינויים בקביעת הציון העובר במבחן ההסמכה של לשכת עו"ד

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק לשכת עורכי הדין (תיקון – ציוני מבחני ההסמכה), התשע"ט-2018 – של חברת הכנסת אוסנת הילה מארק, והצעות דומות של חברי הכנסת עיסאווי פריג' ואמיר אוחנה.

מוצע לקבוע כי הציון העובר בבחינת ההסמכה של לשכת עורכי הדין ייקבע על 60 החל מהבחינה שהתקיימה בדצמבר 2018. בנוסף, מוצע לקבוע בהוראת שעה כי הציון העובר בבחינה ההסמכה כאמור ייקבע על 50 עבור המבחנים שהתקיימו בדצמבר 2017 וביוני 2018.

בדברי ההסבר נכתב: "לאחרונה, בשל שינוי מתכונת בחינת לשכת עורכי הדין, אשר הביאה לירידה קיצונית באחוז המעבר (עד כדי 12% בלבד, לפני תיקונים), עלתה השאלה האם בסמכותם של שר המשפטים ו/או הוועדה הבוחנת להחליט על מתן תוספת ניקוד (פקטור) לנבחנים. מאחר ולשון החוק אינה מתייחסת באופן ישיר וברור לסוגיה, מטרת הצעת חוק זו היא להסמיך באופן מפורש ועל פי חוק את שר המשפטים ו/או הוועדה הבוחנת לעשות כן."

ח"כ אוסנת מארק: "מדובר ביותר מ4000 מתמחים ובני משפחותיהם שלמעלה משנה עובדים עליהם ומטרטרים אותם. מי שבעיקר מנסה לעשות את זה הוא יו"ר לשכת עורכי הדין אפי נווה. כשהאנשים האלה התחילו ללמוד הם ידעו לאן הם הולכים ושינו להם את כללי המשחק באמצע המשחק."

ח"כ אמיר אוחנה: ""כשבאו אלי נציגי המתמחים לפני מספר שבועות, ושמעתי עשרות ומאות סיפורים אישיים כואבים של ניסיונות אובדניים, גירושים, מחסור ונזקקות, החלטתי להשקיע בתיקון העוול ולרכך את החסמים הלא הוגנים שהציבה בפניהם לשכת עורכי הדין. באופן מיידי פניתי לשרת המשפטים, פנייה אליה הצטרפו רוב חברי הכנסת מכל סיעות הבית – מהלך פרלמנטרי נדיר."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *