שירותי מחשוב לעסקים- מה הם כוללים ולפי מה מתמחרים אותם

מערכת המחשבים נחשבת היום לליבו של כל עסק, מקטן ועד גדול. עסק אשר ישנה תקלה במערכת המחשבים שלו מתקשה מאוד לתפקד. היום כל הנתונים מוזנים ונשמרים באמצעות תוכנות המחשב השונות ואלה אף מהוות את יד ימינו של בעל העסק בניהול, בתכנון ובחישוב צעדיו הבאים מבחינה ארגונית ואסטרטגית. מערכת המחשוב מהווה חלק כה אינטגרלי בעסק עד כי קשה לקחת בחשבון מצב בו אינה מתפקדת כראוי. עד לפני מספר שנים הועסק כשכיר בתוך החברה איש מחשבים אשר היה אמון על כל הטיפול במערכת המחשבים: תקשורת רשתות, אבטחת מידע, גיבוי, טיפול בתקלות טכניות ועוד. היום ישנם פתרונות נוספים לקבלת השירותים השונים מבלי לשלם לאדם משכורת על כל התשלומים הנגזרים ממנה. מהן האפשרויות הנוספות ואילו שירותים הן מעניקות?

נותן שירותים שילווה את העסק מתחילת הדרך
שירותי מחשוב לעסקים כוללים מספר תחומים בהם ניתן השירות. ניתן לחלק את השירותים גם על פי השלב בו הם ניתנים לחברה. מומלץ למצוא חברה אשר תספק את פתרונות מחשוב מתאימים לעסק מתחילת הדרך, כלומר, כבר משלב הרכש. לכל עסק ישנם צרכים משלו הנוגעים לסדר גודל מערכת המחשוב לה הוא זקוק, התוכנות שיכללו במערכת וגורמים נוספים המבדילים בין מערכת מחשבים בחברה אחת לזו שבחברה אחרת. לכל עסק ישנם צרכים שונים בתחומי התשתית, החומרה, התוכנה, הגיבוי ואבטחת מידע. לכן, ליווי כבר משלב הרכש לאחר איתור הצרכים הקיימים הוא חשוב. לאחר מכן החברה המספקת את כל השירותים בתחום המחשוב היא זו שגם תקים את מערכת המחשוב בחברה. הקמתה של רשת מחשבים כולל ציוד היקפי הנלווה אליה היא פרוייקט רחב אשר ביצועה על ידי חברה שהיתה מעורבת בתהליך מראשיתו מהווה יתרון משמעותי. השלב השלישי הוא מתן שירותים שוטפים לחברה. מדובר על שירותים רחבי טווח ורב גוניים. מומחיות החברה בתחום המיחשוב על כל היבטיו צריכה להיות תנאי הכרחי מבחינת העסק לעבודה עימה.

שירותים שוטפים מרכזיים הניתנים על ידי חברה חיצונית
אמנם החברה המספקת פתרונות מחשוב לעסקים נמצאת מחוץ לעסק, אך היא אמורה להיות מסוגלת תמיד "לכבות שריפות". אחד השירותים החשובים ביותר הניתנים על ידה הוא פתרון בעיות ותקלות באופן מהיר. לכל תקלה בכל תחום שהוא, בין אם הוא בתחום החומרה, התוכנה או הרשת צריכה החברה לתת מענה מהיר ויעיל. במידת האפשר הבעיות יפתרו מרחוק, באמצעות השתלטות מרחוק על המחשבים או במידה ומדובר בתקלה פשוטה יותר- באמצעות מענה טלפוני. במידה והבעיה מסובכת ובהיקף גדול אמורים אנשי מקצוע להגיע אל המקום. סוג אחר של שירות הוא יעוץ ועזרה בשדרוג המערכות הקיימות. בתחום המחשוב ישנם שינויים ושדרוגים מהירים של המערכות. על החברה להציע פתרונות ולסייע בהתקנתן של מערכות משודרגות ומתוחכמות יותר מהמערכות הקיימות. שירות נוסף אשר מציעות חברות רבות הוא מחשוב ענן- אחסון כל החומר בשרתים חיצוניים אותם מספקת החברה. אחסון במחשוב ענן כולל את כל הנתונים של מערכות המחשוב בעסק. כך נחסכת לעסק רכישה של חומרת שרתים יקרה ותוכנות גיבוי. הגישה לכל החומר השמור נעשית דרך האינטרנט. לעסקים רבים שירות זה משתלם וחוסך משאבים יקרים. תוכנות הגיבוי המוצעות על ידי חברות מאפשרות לגבות את כל החומר השמור מרחוק, כולל בסיסי הנתונים, שרתי הדואר האלקטרוני ונתונים נוספים המגובים הישר מן המחשבים המחוברים לרשת. כך הגיבוי אינו מכביד על המערכת. שירות נוסף דומה לגיבוי בענן והוא אחסון אתרים. חברות רבות המספקות פתרונות מחשוב מציעות אחסון אתר החברה. הדבר מבטיח גלישה נוחה ומהירה לאתר והעלאת קבצים באתר, כולל קבצי אודיו ווידיאו באופן מהיר וכמעט ללא תקלות.

איך מתומחר השירות?
כל השירותים שהוזכרו לעיל ניתנים במספר דרכים. דרך אחת היא מתן שירות מרחוק. העסק משלם לחברה מחיר חודשי קבוע תמורת שירות הניתן באופן שוטף וכולל חבילה של שירותים: תמיכה בעת תקלה, גיבוי ואחסון בענן ועוד. דרך אחרת לקבלת השירות מהחברה היא במיקור חוץ. בעסק עובד אדם באופן יומיומי ומועסק כשכיר על ידי החברה. גם כאן העסק משלם עבור השירות, כאשר המחיר יהיה במידה מסויימת גבוה יותר בגלל נוכחותו של העובד באופן תמידי. עם זאת, תשלום המשכורת כולל תנאים סוציאלים הוא באחריותה של החברה ולא העסק המקבל את השירות. לכל חברה המספקת פתרונות מחשוב ישנן מספר חבילות או אפשרויות קבלת שירות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.