שלא תזדקקו: כך תוציאו מחברות הביטוח כסף על תאונות דרכים

הפיצוי הנפסק לנפגעים הוא בעיקר כספי והינו מורכב מכמה פרמטרים. סכום אחד נועד לפצות על אובדן הכנסות עתידיות והוא תלוי רבות בגובה השכר של הנפגע

 

תאונות דרכים קורות כל העת וכל פעם בגלל גורמים אחרים. בגלל טעויות אנוש, אי ציות לחוקי התנועה, תשתית לקויה, כשל פתאומי ברכב וכדומה. החמורות ביניהן גורמות לפגיעות באנשים עד כדי גרימת נכות או חלילה, מוות. במקרים קשים על הנפגע לבצע פעולות חשובות. ראשית, להזמין משטרה ואת מד"א. בנוסף, לתעד את המקרה כולל צילום זירת התאונה, רישום פרטי המקרה, ואם ניתן, גביית עדות מאנשים או לפחות קבלת פרטים שלהם. במידה והדבר אינו מתאפשר עקב מצב רפואי או נפשי יכול השותף לנסיעה ליזום את הפעולות הללו. בכל מקרה אחר יהיה צורך בעתיד להסתמך על דו"חות בוחני התאונות המשטרתיים המגיעים למקום.

תאונות דרכים עם נסיבות מורכבות

בכל מקרה של קבלת טיפול רפואי ואחר יש לשמור את המסמכים המקוריים.עוד תביעות תאונות דרכים יזדקק להם בעת שהוא מתדיין מול חברות הביטוח שאמורות לפצות את הנפגעים. מעורבות נדרשת במקרים מורכבים. כאשר הפוגע אינו מודה באשמה, כאשר לא ברור לחלוטין מי אשם ויש מחלוקת על כך בין הצדדים. כאשר הפוגע בורח או אינו מבוטח (במקרה כזה הנפגע מקבל פיצוי מקרנית שהוא גוף שנוסד למטרות אלו) וכדומה. עורך דין המקבל תיק כזה לעיון יכול לשקול על פי מהות המקרה אם כדאי להגיש תביעה או להסתפק בסכום שהנפגע קיבל. במקרה וחברת הביטוח מנסה, לדעתו,  להתחמק בתואנות לא סבירות הוא ייאבק מולה.

פעילות מגוונת

עוד תביעות תאונות דרכים הולך מהקל אל הכבד. כלומר: ינסה לשכנע את חברת הביטוח המבטחת בדרך של משא ומתן, התכתבויות, פגישות וכדומה. במידה והניסיון מצליח ונציגיה הולכים לקראתו, אזי ייחסכו זמן רב, הוצאות כספיות, ועגמת נפש אפשרית. לעיתים, גם פשרה מכובדת תשביע רצונו ורצון הלקוח. במידה ואין היענות, לא יהיה מנוס והוא יגיש תביעה לבית המשפט כדי לקבל ממנו סעד. כאן הוא יגיש את כל המסמכים שנאספו, את חוות הדעת הרפואיות והאחרות, את ההוצאות הכספיות בגין הטיפולים לנכים ואת כל המסמכים הרלוונטיים. בנוסף, יזמן עדים, יציג תקדימים משפטיים ויטען את הטענות החשובות לטובת לקוחו. הכול כדי לשכנע את בית המשפט בצדקתו.

פיצוי כספי

הפיצוי הנפסק לנפגעים הוא בעיקר כספי והינו מורכב מכמה פרמטרים. סכום אחד נועד לפצות על אובדן הכנסות עתידיות והוא תלוי רבות בגובה השכר של הנפגע, כאן נלקחים בחשבון גם הפסד ימי עבודה בגין מחלות וטיפולים ועוד. בנוסף, נקבעים סכומים על סבל ונזק. ככל שהפגיעה חמורה יותר , כן, יתחשב בה השופט ויגדיל את הפיצוי. תביעה יכולה להיות מוגשת גם מול קרנית כאשר נוצר הצורך בכך. כל סכום שיצליח עוד תביעות תאונות דרכים להשיג עבור לקוחו יסייעו לו לשקם חייו ו/או חיי משפחתו ויתרום לאיכות חייו. מומלץ לשכור שירותי עורך דין בעל ידע וניסיון מצטבר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *