שלושת בניו של האדמו"ר מקאסאן נפצעו בפיגוע – פורסם תיעוד של החשוד

הותרו לפרסום שמותיהם של ארבע מתוך חמשת הפצועים – שלושת בניו של האדמו"ר מקאסאן, במקביל,  בארה"ב פרסמו היום (ראשון) תיעוד ראשון של החשוד בפיגוע,  גבר ממוצא אפרו-אמריקני בגיל מבוגר

 

הותרו לפרסום שמותיהם של ארבע מתוך חמשת הפצועים – שלושת בניו של האדמו"ר מקאסאן, חיים, מאיר ושלמה רוטנברג, וכן הרב יוסף ניימן שנמצא במצב קריטי.

בארה"ב פרסמו היום (ראשון) תיעוד ראשון של החשוד בפיגוע,  גבר ממוצא אפרו-אמריקני בגיל מבוגר, בתיעוד נראה גם כלי הרכב, שלפי החשד שימש את התוקף להגיע לבית הרב ושבעזרתו הצליח להימלט במשך שעתיים מכוחות המשטרה.

מושל מדינת ניו יורק  אמר כי: "מדובר במתקפת טרור, לא פחות – מנסים לזרוע פחד". החמוש נכנס בזמן הדלקת הנרות כשהוא רעול פנים והחל לדקור באמצעות המצ'טה את כל מי שנקרה בדרכו. לאחר מכן עזב את המקום וניסה לפרוץ לבית כנסת סמוך, אלא שהמתפללים נעלו את דלת הכניסה.

 

הרב ישראל כהן, תושב מונסיי, סיפר הבוקר לחדשות 12: "אחרי הדלקת נרות והשירים של חנוכה מישהו נכנס לבית, הפנים שלו היו מכוסות במשהו, והוא נכנס עם סכין גדולה והתחיל לעשות מה שהוא עשה. הילדים לא רצו ללכת לישון, זה מאוד מפחיד, זה לא משהו שאנחנו רגילים פה. וכשהוא יצא משם הוא נסע לניו יורק סיטי ומשטרת ניו יורק, הם היו בקשר עם המשטרה המחוזית של מונסיי, וברוך השם שתפסו אותו".

לייזר קליין, תושב השכונה בן ה-19,  אמר כי הוא ראה אנשים "בורחים, צועקים וקוראים למשטרה. ראיתי מישהו שוכבעל הרצפה, ראיתי אנשים שמוצאים החוצה. ראיתי דם. אחד מהם שכב על אלונקה".

"זוועה", כתב ראש העיר ביל דה בלאזיו. "כל כך הרבה משפחות יהודיות בעירנו קשורות קשר הדוק למונסיי. איננו יכולים להפריז בפחד שאנשים חשים ברגע זה. דיברתי עם חברים ותיקים שבפעם הראשונה בחייהם חוששים להציג סממנים חיצוניים לאמונתם היהודית". לאחר המתקפה הקשה, נאספו הרב והמתפללים בבית הכנסת הסמוך כדי להודות על כך שחייהם ניצלו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *