שלוש וחצי שנות מאסר וקנס מצטבר בסך 280 אלף ש"ח בגין קיזוז חשבוניות פיקטיביות

גזר דין חמור הוטל לאחרונה כנגד חברת הבנייה א.פ אלזהרה לקידום פרוייקטים בע"מ ועל מנהלה, פואד אבו חמיד, בגין קיזוז חשבוניות פיקטיביות בדיווחיו למע"מ, במטרה להקטין את הכנסותיה החייבות במע"מ של החברה. על אבו חמיד, תושב בית צפאפא, נגזרו שלוש וחצי שנות מאסר בפועל, והוטל עליו ועל החברה קנס בסך כולל של 280,000 ₪ (100,000 ₪ הוטלו על החברה ו-180,000 ₪ על הנאשם). גזר הדין ניתן בעקבות כתב אישום שהגישה עו"ד אחינועם צוריאל מהמחלקה המשפטית מע"מ ירושלים לאחר חקירה של חקירות מכס ומע"מ ירושלים.

על פי כתב האישום, בתקופה שבין אוגוסט 2009 ועד מרץ 2014, כלל הנאשם בדיווחיו למע"מ חשבוניות כוזבות על שם חמש עשרה חברות שונות, אשר לא ביצעו בפועל עסקאות עם החברה. סכום המע"מ בחשבוניות שנוכה עמד על כ-6.5 מיליון ₪. הדבר נעשה תוך שימוש במסמכים מזויפים ובאנשי קש או מיופי כח, כאשר חלקם כלל אינם ידעו ששמותיהם נוצלו למטרה זו.

באחת החברות נעשה שימוש בחברה של אדם שנפטר, תוך רישום שמו על החשבוניות משל היה בין החיים. בשתי חברות נוספות, דאג הנאשם לרישום של בן משפחתו כמיופה כוח של החברות, כדי שיוכל לפעול בשמן – וזאת ללא ידיעת בעליהן. במקרה אחר, הוציא הנאשם צ'קים לפקודתן של שתי חברות, אשר נפרעו למזומנים בידי הבעלים הרשומים שלהן והושבו לנאשם. כל זאת נעשה במודע ובמטרה להקטין את חבות המס של חברת א.פ. אלזהרה, לאורך שנים ובהיקפים כספיים גדולים תוך ביצוע שורה של מעשי רמיה וזיוף. העבירות שביצע הנאשם הסבו נזק ישיר של מיליוני שקלים לקופה הציבורית.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *