שמירה על כושר בחודשי הקיץ: 5 דברים שאתם חייבים לדעת

שמירה על אורח חיים בריא היא מצווה מדאורייתא, אך חודשי הקיץ בהחלט מציבים אתגר משמעותי בפני גברים ונשים כאחד. יחד עם זאת, יש לפחות כמה טיפים שיכולים לעזור לנו לעבור אותם בשלום בלי לוותר על הכושר הגופני

שמירה על כושר בחודשי הקיץ היא משימה קשה מכפי שנהוג לחשוב. מצד אחד אנחנו מבינים עד כמה חשוב למור על אורח חיים בריא ויש לכך אפילו הוכחות בכתובים, אך מצד שני אי אפשר להתעלם ממזג האוויר הקיצוני בישראל. הלחות, החום והשמש לא מעודדים אותנו לצאת לפעילות גופנית ורק בודדים מצליחים להתמודד עם האתגר.

מצד שני, אפשר להתחיל לשמור על כושר מיד אחרי תשעה באב ויש לפחות 5 דברים שצריך לדעת על הנושא:

  1. הכל תלוי בכמות שתיית המים

קחו בחשבון שכושר גופני בלי שתיית כמויות מספיקות של מים לא תניב את התוצאות הרצויות. מים הם הנוזל הכי חשוב לגוף שלכם, לא משנה באיזה גיל או כמה פעילויות גופניות אתם עושים מדי שבוע. נצלו את ההזדמנות כדי להחליף את המשקאות המתוקים בבקבוקי מים מינרליים ותוכלו לחסוך גם כאבי בטן וגם הוצאות מיותרות.

  1. לא חייבים לעשות פעילות גופנית אינטנסיבית

המיתוס הכי גדול על כושר גופני הוא שיש צורך בעצימות גבוהה כדי להגיע לתוצאות. בפועל, אתם חייבים לדעת שלא חייבים לרוץ כל יום כדי להוריד במשקל ולשמור על הבריאות. דווקא בחודשי הקיץ ניתן למצוא פעילויות מאוזנות יותר, שעולות בקנה אחד עם הזמן הפנוי שעומד לרשותכם ועם היעד שאליו אתם רוצים להגיע.

  1. כדאי לקבוע יעד מוגדר

לא כדאי להתחיל לבצע פעילויות כושר גופני לפני שמחליטים על משקל יעד. אתם יכולים לבצע חישוב BMI באמצעות מחשבון אינטרנטי גם אם יש לכם חיבור אינטרנט רימון, או פשוט לשמור על המשקל הרגיל שלכם. כדאי לקבוע יעד מוגדר ולעקוב אחר התוצאות גם כדי לשמור על מוטיבציה, הנעה לפעולה ותחושת סיפוק.

  1. רצוי להתייעץ עם אנשי מקצוע

גברים ונשים בטווח רחב של גילאים עושים כושר בחודשי הקיץ, אך רק מעטים מתייעצים עם אנשי מקצוע. התייעצות מן הסוג הזה חשובה בעיקר למי שלא רגיל לעשות פעילות גופנית ולמי שרוצה לשלב כמה סוגים של פעילויות יחד. בנוסף, כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע במקרה של פעילות גופנית בגיל הזהב.

  1. אפשר לשלב כושר גם בשבתות וחגים

רגילים לנסוע עם הרכב לבית הכנסת עוד לפני כניסת שבת או ערב החג? ותרו על זה לטובת הליכה ברגל. הכניסו את ההליכה ואת הפעילות הגופנית לשגרה שלכם לכל אורך השבוע ואל תוותרו עליה גם בשבתות ובחגים. קחו את המשפחה לטיול, צאו לסיור בשכונה וסייעו לחילוף החומרים בגוף.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.