שני בעלי עסק הובאו לחקירה במשרדי מס הכנסה במהלך מבצע ביקורת

שני בעלי עסק הובאו לחקירה במשרדי מס הכנסה במהלך מבצע ביקורת של בחיפה ובסביבה. במקרה הראשון מדובר בבעל מגרש רכב, לגביו התקבל מידע מלקוח שביצע עסקת רכישת רכב בסכום של כ-45,000 ש"ח ולא קיבל כל קבלה או חשבונית בגין העסקה. בנוסף, נמצאו בכספת העסק צקים, מזומן ושוברי אשראי בסכום כולל של 183,910 ₪ שלא תועדו בספרי העסק. מנהלת החשבונות מיהרה להעביר את האחריות לבעל העסק ואמרה למבקרים: "כשבעל החברה יבוא ויתן לכם הסברים"… המקרה השני התרחש באתר בנייה, כשהתברר שעבודה בסכום של 35,000 ₪, תמורתה שילם הלקוח מקדמה בסך 10,000 ₪, אותה ביצע שיפוצניק, לא נרשמה בספרים כנדרש על פי חוק. בעל העסק הסביר: "הלקוח השאיר את הכסף לעובד שלי ואני פשוט לא הספקתי לרשום את הכסף" שני המקרים הועברו למחלקת התביעות בתום חקירתם.

מבדיקת הכנסות ששולמו באמצעות אפליקציית ביט לבעל חנות לעתיקות בעוספיא, נמצא אי רישום סכום בגובה של 3,350 ₪. בעל החנות טען: " צריך לבדוק רישומים של ביט אם צריך לרשום". לעומתו בדיקת תנועות החשבון של עורך דין מחיפה העלתה כי שתי העברות בנקאיות בסכום כולל של 180,000 ₪ לא תועדו בספרים. עורך הדין טען בפני המבקרים: "מדובר בעסקת מקרקעין והתקבולים הם פיקדונות להבטחת העסקה". המבקרים ערכו ביקורת אצל מתקין מזגנים בזמן שביצע עבודה בביתה של לקוחה. בבדיקת רישומי הלקוחות במחברת ייעודית, נמצא כי 4,000 ₪ שקיבל מלקוחה לא נרשמו בספרי העסק שלו. המבקרים יצרו קשר עם הלקוחה שסיפרה ששילמה 4,000 ₪ בעבור העיסקה, יום לפני הביקורת. מתקין המזגנים טען: "לא יודע למה לא רשמתי, אולי עדין לא התפניתי לזה"..

מקרים אלו ואחרים, היו חלק ממבצע ביקורת שערך משרד פקיד שומה חיפה, בעסקים שונים בחיפה ובסביבה, בהם, קריית אתא, קריית ים, קריית חיים, נשר, דלית אל כרמל ועוספייא. המבקרים ביקרו בכ-134 בתי עסק שונים מהן עלה כי בקרב 21% מהעסקים שנבדקו לא נרשמו הכנסות כנדרש לפי החוק.

פעילות הביקורת נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *