שקרים בדרך לחופשת הקיץ

הצרכן צריך לדעת שעליו להיזהר מפרסומים מפתים ומטיסות זולות מדי, שלעתים אין מאחוריהם כלום, וכל מטרתם היא לפתות אותו

ככל שהישראלי הממוצע מתוודע לאתרי האינטרנט יותר ויותר על מנת להזמין חופשות כך היכולת להגיע לאתרים שאינם מהימנים עולה.

על כך המועצה לצרכנות מזהירה את הצרכנים לאחר שהגיעו לידיה תלונות על חוסר הגינות מצד אתרים כאלו ואחרים .

ישנם לא מעטים המתלוננים במועצה על כך שחברות תעופה או תיירות מפרסמים מחירים של נופשונים או כרטיסי טיסה אולם לאחר בדיקה מעמיקה ניתן לגלות שהמחירים אינם אמיתיים ,ולעיתים קרובות הדבר מתגלה דווקא לאחר ביצוע ההזמנה .

לכן פנתה המועצה לצרכנות בקול קורא לציבור והודיעה :"התופעה של פיתוי צרכנים להתקשר עם חברות תעופה/אתרי תיירות על בסיס פרסום מחירים שאינם אמיתיים מהווה הטעיה חמורה, אסורה על-פי סעיף 2 לחוק הגנת הצרכן, ודינה עיצום כספי של 45 אלף שקל, ויש להילחם בה ולאכוף את הדין כנגד כל האתרים הנוקטים שיטה פסולה זו".

"הצרכן צריך לדעת שעליו להיזהר מפרסומים מפתים ומטיסות זולות מדי, שלעתים אין מאחוריהם כלום, וכל מטרתם היא לפתות אותו לבצע הזמנה ולשכנעו לבצע עסקה אחרת, יקרה הרבה יותר".כך המועצה לצרכנות .

המלצות המועצה הינן חד משמעיות ומציעות לבדוק כל דבר בחשדנות ולא להאמין לכל פרסום יהא אשר יהא בנוסף מציעה הרשות להקליט שיחות עם נציגי החברה בה אתם מבצעים הזמנה. כמו
כן אם מדובר בהזמנה באמצעות אתר אינטרנט לצלם את מסך הדף בכדי שישמש כהוכחה להבטחת המחיר .

מנכ"ל המועצה לצרכנות:"המועצה לצרכנות קוראת לרגולטור לבצע בדיקה מקיפה של כל אתרי התיירות הפועלים בארץ, על-מנת לעקור תופעות אלה מהשורש. בנוסף, המועצה לצרכנות תפעל לקדם תיקון לחוק שיאפשר לצרכן לתבוע פיצוי של 10 אלף שקל ללא הוכחת נזק בכל מקרה של הטעיה על תנאים מהותיים בעסקה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.