שר המשפטים תקף ועורר סערה: "הפרקליטות סוחטת פוליטיקאים"

שר המשפטים אמיר אוחנה כינס מסיבת עיתונאים ותקף בחריפות את הפרקליטות על כך שפועלת בגלוי ובנסתר נגד ראש הממשלה.  "הפרקליטות שבתוך הפרקליטות מנהלת יחסי תן וקח עם עיתונאים – יש שיכנו זאת יחסי שוחד – ומדליפה להם חומרי חקירה", הוא תקף במסיבת עיתונאים.

שר המשפטים אמיר אוחנה כינס מסיבת עיתונאים ותקף בחריפות את הפרקליטות על כך שפועלת בגלוי ובנסתר נגד ראש הממשלה.  "הפרקליטות שבתוך הפרקליטות מנהלת יחסי תן וקח עם עיתונאים – יש שיכנו זאת יחסי שוחד – ומדליפה להם חומרי חקירה", הוא תקף במסיבת עיתונאים.

יש מי שבאמצעות כת קטנה של עיתונאי חצר הצליחו לבסס את התפיסה שמתחוללת כאן – מלחמה של בני אור ובני חושך שבה הפרקליטות מגינה בגופה על נבחריו".

"קהילה של עיתונאי חצר או פרשנים מציגה את הטענות ככפירה בשלטון בחוק", האשים אוחנה, "קריירות פוליטיות וציבוריות חוסלו בזו אחר זו והציבור משוכנע שמדובר בניקוי אורוות. איש לא העז לחשוף את הסימביוזה המסוכנת. כך פעלה השיטה וחוסלו קריירות- סגירת התיקים או הזיכוי תמיד הגיעו מאוחר מדי".

"בעת הצורך נשלפו תיקים מההקפאה והודלפו מהם פרטים לעיתונאים מסוימים כדי שהפוליטיקאים שסומנו יזכרו שהחרב תמיד תלויה מעל ראשם", אמר. "אם זו אינה סחיטה, איני יודע סחיטה מהי. לא אני כתבתי את הדברים, כתב אותם מי שהיום מכהן כנשיא המדינה, הוא חווה את הדברים על בשרו".

"גם הילה גרסטל גילתה בפרקליטות דברים שלא הכירה, ולאחר שנתיים של מאבק התשה שניהלה נגד הפרקליטות, החליטה השופטת להתפטר מתפקידה", אמר אוחנה. "מדובר בשופטת מוערכת שלא דבק בה רבב. באחד הראיונות היא סיפרה על בועה שחיה בה והתפוצצה. הפרקליטות, כך אמרה, היא גוף שיש בו משהו חולה. היא אמרה שהגיעה עם רצון טוב ויצאה מהגוף הזה כאזרחית מודאגת. יש הרבה יותר אזרחים מודאגים בישראל".

בעוד שרוב הפרקליטים קובעים לוחות זמנים באופן מקצועי ובלתי תלוי, הפרקליטות שבתוך הפרקליטות קובעות לו"ז בהתאם לסדר יומה של המערכת הפוליטית – בכך היא הופכת את עצמה לשחקן במגרש הפוליטי, אך שחקן שאיננו נתון לבחירת הציבור", תקף השר.

"בעוד שרוב הפרקליטים מקיימים שימוע בנפש חפצה, הפרקליטות שבתוך הפרקליטות נמצאת בחופשה במהלך השימוע ועל פי הדלפות כבר גיבשה דעתה בטרם קראה והשיבה לחומרים הרבים ואין זה משנה מה היו הדברים שנאמרו בשימוע".

"הפרקליטות שבתוך הפרקליטות מנהלת יחסי תן וקח עם העיתונאים ומדליפה באופן חד צדדי חומרי חקירה שהגיעו אליהם מתוקף תפקידם, בניגוד לחוק. רות גביזון אמרה: 'אני חוששת שאין לנתניהו סיכוי לקבל משפט צדק, היה יותר מדי משפט עיתונות. זו טרגדיה לביבי אבל גם דבר מאוד לא טוב למדינה ולחברה'".

 

היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה: "מצרים מאד על דבריו של שר המשפטים הערב.
אנו דוחים את הניסיון להטיל דופי בעבודתם של מי מגורמי המשטרה והפרקליטות ללא כל ביסוס עובדתי.
מערכת אכיפת החוק לא תיגרר לשדה הפוליטי, כפי שלא נגררה בעבר.
איש לא יסיט אותנו מדרך הישר".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *