תביעת ענק נגד הבנק הערבי: "מימנו ועודדו טרור פלשתיני"

תביעה תקדימית בסכום של מעל 20 מיליארד שקל הוגשה אתמול על ידי 1,132 תובעים

עיתון ישראל היום מדווח כי תביעה תקדימית בסכום של מעל 20 מיליארד שקל הוגשה על ידי 1,132 תובעים, נפגעי פעולות טרור ובני משפחות של נרצחים, נגד הבנק הערבי (Arab Bank Plc) שמרכזו בירדן. העילה: שיתוף פעולה, תמיכה, סיוע, מימון ועידוד מצד הבנק לפעילות טרור אשר גבתה אלפי קורבנות.

מדובר בפעם הראשונה שבה מוגשת תביעה נגד בנק בגין מעורבותו במימון טרור. תביעות קודמות של נפגעי טרור היו כנגד הרשות הפלשתינית והחמאס. לטענת התובעים, הבנק הערבי היה מעורב במימון פעולות טרור שהתרחשו בישראל שבוצעו ע"י חמאס, ג'יהאד אסלאמי, פת"ח וארגונים נוספים.

התובעים, אזרחי ישראל, נפגעי טרור ובני משפחותיהם של חללי הטרור, אשר נרצחו או נפגעו בין השנים 1995 ל־2005 בפיגועים שבוצעו על ידי ארגוני הטרור בשטחי מדינת ישראל, יו"ש וחבל עזה. פיגועים אלה גבו חייהם של מאות אזרחים תמימים ופצעו אלפים, באמצעות מחבלים מתאבדים, מטעני נפץ וירי.

התביעה בישראל באה לאחר שתביעה דומה, שהוגשה בארצות הברית בשנת 2004, הגיעה לסיומה בשנה שעברה, בפשרה שבמסגרתה שולם פיצוי בסך כמיליארד דולרים. לפיכך, הוחלט להגיש תביעה דומה בישראל, בשם האזרחים הישראלים שנמחקו מהתביעה בארה"ב, בדרישה לפיצוי בסכום העולה על 20 מיליארד שקלים – המורכב מנזק מיוחד, פיצוי עונשי ונזקים עתידיים שטרם ניתן לקבוע סכומם.

התביעה הוגשה על ידי עו"ד גלעד מרקמן ועו"ד בנימין פרלמן ממשרד עורכי הדין מרקמן את טומשין המתמחה בדיני נזיקין ועל ידי עו"ד גיל ממן ועו"ד גבריאל מירון ממשרד עורכי הדין MM־Law, המתמחה בתביעות כנגד מימון טרור, רצח עם ופשעים נגד האנושות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *