תושבי מודיעין עילית זועמים על קווים : "משתמשים בנו כבני ערובה"

תושבי העיר מודיעין עילית , בעיקר, נשים ואברכים נותרו תקועים תחת השמש הקופחת מתוסכלים מהתנהגותם הברוטלית של עובדי החברה.

עובדי חברת 'קווים' פתחו בשביתה הבוקר במספר אשכולות בישראל בהם מודיעין עילית ופתח תקווה,  אלפי נוסעים נותרו תקועים ללא מענה תחבורתי.

הנהגים שובתים במחאה על השכר הנמוך, שעות עבודה ארוכות, שיבוץ שרירותי למשמרות ופיצול יום העבודה ללא תמורה. בהודעת הוועד נכתבכי הנהגים "סובלים מהיעדר ביטחון תעסוקתי ומתנאים סוציאליים נמוכים: הפרשת פנסיה מינימאלית ולא מספקת, והיעדר קרן השתלמות".

אולם לצד טענות העובדים, תושבי העיר מודיעין עילית , בעיקר, נשים ואברכים נותרו תקועים תחת השמש הקופחת מתוסכלים מהתנהגותם הברוטלית של עובדי החברה. חלק  מהם עשו אחורה פנה, אחרים עלו על טרמפים.  "באנו לתחנה בכדי לשלם על כרטיס חופשי וגילנו כי החברה פתחה בשביתה ללא כל התרעה מוקדמת, מאות נשים נתקעו בדרך לעבודה, והפסידו שעות עבודה", אומר לנו אחד הנוסעים. שמציין כי  רק השנה החברה זכתה במכרז ועובדיה משתמשים בתושבים כבני ערובה".

בעקבות  הזלזול המחפיר בתושבי העיר מצד הנהגים פנה ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה)  הבוקר למנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי, על מנת שיפעל בכל הכלים העומדים לרשותו למנוע את המשך העיצומים מחר בחברת קווים. לדברי אשר: העיצומים הפוגעים פגיעה קשה בתושבים הנזקקים לתחבורה הציבורית.

מ'קווים' נמסר לפני כשבועיים כי "קווים מצרה על כך שלמרות פגישה שנערכה היום כחלק מהמו"מ בין הצדדים, בוחר ועד עובדי החברה, לנקוט בפעולה חריגה ביותר ובלתי אחראית של אי גביית תשלום עבור נסיעות. קווים היא תחבורה ציבורית, המעניקה שירות חיוני לאזרחי ישראל, המסיעה מידי יום כרבע מיליון נוסעים, משלמת שכר שהוא בין הגבוהים בתחבורה הציבורית בישראל, שכר הגבוה מהשכר הממוצע במשק הכולל גם אחוזים ממכירת כרטיסים, בונוס שנתי, נופש שנתי, ונסיעות ללא תשלום לעובדי החברה ומשפחותיהם.
"דרישות הוועד לשכר הכפול מהשכר הממוצע במשק הינן מופרזות ולא אחראיות, ויחייבו את העלאת תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית בישראל. חברת קווים זכתה במספר מכרזים של משרד התחבורה בזכות חדשנות טכנולוגית ושיפור השירות לנוסע, תוך תשלום שכר המקובל בענף המאפשר לה להתחרות במכרזי משרד התחבורה מול שאר חברות התחבורה הציבורית המשלמות שכר דומה. קווים מתכוונת להמשיך להיות תחרותית על מנת לזכות במכרזים נוספים לרווחת כל עובדי החברה וציבור הנוסעים בישראל".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

  1. מה עם לשמוע את תגובת הנהגים? הוועד? אולי לא להיות רק שופר להנהלה?

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב