תחילת פעילותו של קו הרכבת המהיר לירושלים – ערב חג סוכות

"יכול להיות שכן אפשר היה להפעיל חלקית בלוח הזמנים המקורי, אך במקום להיאבק במחיר פופולריות רגעית, אל מול בטיחות, החלטתי לעכב את הפתיחה"

הועדה לביקורת המדינה בראשות ח"כ שלי יחימוביץ' קיימה אמש ישיבה בהשתתפות שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ ישראל כץ. כ"ץ העניק לועדה סקירה על הנושאים שעל סדר יומו, בדגש על תחום התחבורה הציבורית. הועדה גם דנה בכשלים בהפעלת כרטיס הרב-קו, עליהם הצביע מבקר המדינה בדוח השנתי 68א (2017).

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ ישראל כץ: "מאשימים אותי בכך שאני 'גוזר סרטים' – ואני מודה באשמה, אבל אני לא מגיע אפילו ל-50% מהפרוייקטים שנחנכים. כבישים הם באמת 'המותג' הכי טוב, ואם אני אישית לא הייתי נאבק עליהם – אף אחד מהם לא היה קורה; אם היה במקומי שר אחר – זה לא היה קורה. ההשקעה האדירה בכבישים לא סותרת השקעה בתחבורה הציבורית. הורדנו את מחירי האוטובוסים; העלנו את שכר הנהגים ל-39 ₪ לשעה, ובקרוב הוא יעלה ל-43. בנוסף, בעוד שבועיים אנחנו משיקים את רפורמת התעריפים בנסיעות הבין-עירוניות: אנשים יוכלו להגיע מעיר אחת, למשל, לתל אביב, לקחת בתוך ת"א אוטובוס או מונית שירות עם הרב קו, ולחזור הביתה – הכל בכרטיס אחד.

לשאלת יחימוביץ' בעניין דחיית פתיחת קו הרכבת המהיר מתל אביב לירושלים, אמר השר כ"ץ כי "קו הרכבת המהיר לירושלים יחל לפעול בצורה מסחרית ערב סוכות, ובחול המועד סוכות, כבר יהיו נסיעות חינם. בשלב הראשון המסילה תחושמל עד לתחנת השלום, כשיצאו שלוש רכבות מידי שעה; וחודשיים לאחר מכן החשמול ימשיך עד תחנת סבידור מרכז. התכנון היה להתחיל פעילות חלקית של הרכבת עוד לפני פסח, עם תכנית בטיחות שהרכבת קבעה, אך לאחר דיון עם הכבאות והמשטרה הוחלט לנהוג בצורה מחמירה ולעכב את ההפעלה עד לערב חג הסוכות. יכול להיות שכן אפשר היה להפעיל חלקית בלוח הזמנים המקורי, אך במקום להיאבק במחיר פופולריות רגעית, אל מול בטיחות, החלטתי לעכב את הפתיחה."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.