תחקיר צה"ל: "המוט של האפאצ'י נשחק"

מתחקיר התרסקות מסוק האפאצ'י בבסיס רמון שבנגב, שבו נהרג רס"ן מיל' דודי זהר מחיפה, עולה שהתקלה נבעה מהתקנה שגויה של מוט ההיגוי שגרמה להתנתקות ושחיקת המוט

בצה"ל טוענים כי מתחקיר התרסקות מסוק האפאצ'י בבסיס רמון שבנגב, שבו נהרג רס"ן מיל' דודי זהר מחיפה, עולה שהתקלה נבעה מהתקנה שגויה של מוט ההיגוי שגרמה להתנתקות ושחיקת המוט.

אל"מ יואב, ראש מנהל הבטיחות בחיל האוויר, שוחח הבוקר עם עיתונאים וסיפר להם על הממצאים.

לדבריו, הבעיה שגרמה להתרסקות הקטלנית נמצאת באחריות היצרן, שמתקין את מוט ההיגוי. "התגלו פערים בהנחיות שצהל נתנו וגורמים מטעמנו נפגשו עם חברת בואינג", אמר. הוא הוסיף כי מדובר בתאונה נדירה שלא מוכרת עד כה בעולם. משמשעות ניתוק מוט ההיגוי – אם נשווה זאת לעולם הרכב – היא שההגה יכול לפנות רק ימינה.

לדברי הקצין הבכיר, רס"ן דודי זוהר הצליח לבצע נחיתה מסובכת מאוד בתנאים שנוצרו והוא הציל בכך את חייו של סגן און, שנפצע באורח קשה בהתרסקות.

עם השלמת החקירה הורה מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, על החזרת מערך מסוקרי האפאצ'י לטיסה

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.