תיק 4000: האם תפרו לנתניהו תיק?

הפרשן בכיר אלי ציפורי בגלובס: גם עד המדינה שלמה פילבר סבור שתפרו לנתניהו את תיק 4,000

ככל שנחשפים הפרטים סביב תיק 4000, מתרבים סימני השאלה האם לא הייתה תפירת תיק לנתניהו בפרשה. הפרשן הבכיר אלי ציפורי כותב הבוקר בטורו ב'גלובס' כי גם עד המדינה שלמה פילבר, סבור שנתפר לנתניהו תיק בפרשה.

בטורו מפרט ציפורי את לוח הזמנים של אישור עסקת המיזוג של בזק-יס, עסקה שעומדת במרכז תיק 4000. ניתוח מדוקדק של לוח הזמנים, מוביל לדבריו למסקנה כי הדרג המקצועי היה בעמדה ברורה שיש לאשר את העסקה, וכי ראש הממשלה בתפקידו כשר התקשורת, פעל כפי שטען שוב ושוב, רק בהתאם להנחיות הדרג המקצועי. "ארבעה שומרי סף שונים אישרו את העסקה טרם הגיעה לשולחנו של שר התקשורת, נתניהו, לחתימה. ארבעה!", מציין ציפורי.

ציפורי גם מעלה תהיות על הטענה ולפיה נתניהו פיטר את מנכ"ל משרד התקשורת דאז אבי ברגר, מתוך רצון כביכול להיטיב עם אלוביץ', בשעה שבפועל במשך 7 חודשים שירת ברגר תחת נתניהו בתפקיד המנכ"ל. טענותיו הסדורות של ציפורי הנחשב לפרשן בכיר, מערערות את הוודאות שהציגה המשטרה בהמלצתה להעמיד לדין את ראש הממשלה נתניהו.

"אבי וייס, ניצב משנה בדימוס, כותב זה שנים רבות על ענייני תקשורת ובקי מאוד ברזי המשרד. במשך חודשים ארוכים הוא צולל לפרטי הפרטים של ההחלטות שהתקבלו בנוגע לבזק ומפרסם את מסקנותיו באתר "טלקום ניוז". לפני כשבועיים התרחשה מיני דרמה בתיק 4000, שעשתה רעש קטן מהראוי לה. הדרמה התרחשה כאשר צייץ וייס את הפרק שלו על תפירה של תיק לנתניהו, ומי פיברט אותה, כלומר סימן את הציוץ כאהוב עליו?לא אחר מאשר עד המדינה שלמה פילבר!

"לא עברו כמה ימים ואחד מ"פרשני" הטלוויזיה, כלומר מדוברי הפרקליטות, אמר שאפשר יהיה להסתדר בלי עדותו של פילבר.

"אז מה יש לנו כאן? יש לנו עד מדינה שאוהב מאוד כתבה על תפירת תיק לנתניהו ומתעקש לאורך כל הדרך שמדיניותו כלפי בזק הייתה מקצועית וללא רבב, ופרקליטות שכביכול מדליפה שהיא תסתדר בלעדיו. ציפורי אומר שהוא מקווה מאוד שלא יתברר שהמשטרה והפרקליטות, ברוב להיטותם להרשיע את נתניהו, מיהרו לקנות חתול בשוק – עד המדינה פילבר, אולי מתוך רצון לייצר מומנטום תקשורתי בפרשה. מומנטום בהחלט היה, השאלה אם יש גם עובדות. פילבר חושב שלא, ולא רק הוא", מסכם ציפורי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *