"תכנית הלימודים בחשבונאות לא אחידה ומטילה נטל כלכלי לא מוצדק על הסטודנטים"

"שנת לימודים רביעית לא צריכה לעלות לסטודנטים פי 2 ויותר משלוש השנים שקדמו לה"

פלמור: "הגיע הזמן לעשות סדר במסלול ההכשרה של רואי החשבון. היום כבר ברור שאין סיבה להבחנה בין התואר לבין שנת ההשלמה. התואר בחשבונאות צריך להיות תואר חד חוגי מלא, ושנת לימודים רביעית לא צריכה לעלות לסטודנטים פי 2 ויותר משלוש השנים שקדמו לה"

הבוקר (ב') התקיים באילת מושב הפתיחה של כנס לשכת רואי החשבון בהשתתפות מנכ"לית משרד המשפטים ויו"ר מועצת רו"ח, אמי פלמור; ונשיא לשכת רו"ח, יזהר קנה.

בדברי הפתיחה בכנס חשפה פלמור לראשונה מחקר שהוזמן במשרד המשפטים ונערך ע"י ד"ר הדס גלנדר, שסקר את תכניות הלימוד ב-13 מוסדות אקדמיים. מהמחקר עולה כי קיימים הבדלים משמעותיים בין תכניות הלימוד במוסדות השונים, הן בסך היקף השעות המושקע במקצועות שנבדקו, והן בחלוקה הפרופורציונאלית שלהם בין התואר לבין שנת ההשלמה. במוסדות מסוימים נלמד עיקר חומר הלימוד במהלך התואר הראשון, בעוד באחרים נצפתה זליגה של חומר לימוד מהתואר לשנת ההשלמה.

כך למשל, באחד ממוסדות הלימוד נלמדות 62% מסך כל שעות הלימוד בחשבונאות פיננסית במסגרת לימודי התואר (ורק 38% במהלך שנת ההשלמה), בעוד במוסד אחר מוקדשות רק 33% מסך שעות הלימוד בתואר לאותו נושא (ביחס ל- 67% במהלך שנת ההשלמה).

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.