תפסיקו להתערב לנו בחיים • מירי גפן

אני בעד שמירת כבודה של מעמד האישה בכלל וכבודה של האישה החרדית בפרט. אני בעד הענקת זכויות ולא היעדרן, אך לא שדולת נשים חילונית ובית משפט יחליט עבורי. מירי גפן בטור נוקב

זה עתה סיימנו את תענית ט' באב שסימל את שנאת החינם שהובילה לחורבן בית המקדש.

מסתבר שאצל חלק מהחברה היושבת בציון לא הוסר הלוט מעל הסיבה שהובילה לחורבן הבית. גם לא התקיימה מסיבת פרידה משנאת החינם שהובילה לגלותנו. מסתבר שגם לא הורם תורן שיסמל התחלה חדשה לאהבת חינם.

חשבתם שהעם היושב בציון לקחו מוסר השכל והפכו את קערת השנאה על פיה והשלום והאהבת חינם התמקמו במקומם? הרי שצר לי לאכזב אתכם. בבוקר קייצי קמה שדולת נשים שניסתה לנכס לעצמה תואר "יכנעס- קלפטעס". זאת על ידי התערבות יכנעית נגד מופע שיועד הפעם לעזרת הגברים החרדים.

הן מנסות להטביע  במצולות את זכות הבחירה שניתנה לציבור החרדי לקיים מופע במתכונת כזו או אחרת.

מתוך 360 מופעי קיץ שיועדו לציבור החילוני ביקשו להפיק ארוע אחד בעפולה לציבור החרדי על מנת שגם ציבור זה יוכל לחגוג ולהנות לפי צביון ואורח חייו. אך גם את ההנאה של חופש הבחירה ובחירת אורח חיינו מנסים להרוס. זאת על ידי התערבות שדולת הנשים בתירוץ שהציבור החרדי מפלה לרעה את האישה החרדית ומונע ממנה הנאות. האבסורד הכואב בכל הסיפור הזה שבית משפט שאמור להחליט על פי צדק והגיון ישר בחר לבחור עבור ציבור שלם מה יהיה טוב עבורו מבלי לנסות להבינו.

הבדיחה עלובה למדי. או שבעצם אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק מדי. זכות הבחירה שלנו לחיות כמו שאנו מעונינים לחיות נתונה לכפיית שדולת נשים חילונית. שמנסה לשחק בציבור חרדי שלם כבובת נחום תקום. "תעשו ותפעלו" כמו שאנו נכתיב לכם.

אני בעד שמירת כבודה של מעמד האישה בכלל וכבודה של האישה החרדית בפרט. אני בעד הענקת זכויות ולא העדרתם. אך לא שדולת נשים חילונית ובית משפט יחליט עבורי או עבור ה"עם" עימו אני יושבת היכן הגבולות שיוצבו עבורנו כקהילה חרדית בדיוק כמו שאני לא אטיף מוסר לכמות הס"מ של המחשוף או לקרעי הג'ינס אותם יבחרו נשות השדולה ללבוש.

כאישה חרדית אינני רואה שמקומה של אשת החיל החרדית שיש לה מודעות עצמית לתפארת מעשיה הנאצלים ופועליה הרבים נדחק חלילה וחס לפינה. ההרגשה הזו זה ענין של בחירת הסתכלות. איננו מרגישות עצמנו כמסכנות ואל תהפכו אותנו לנפגעות מסכנות רק משום שביום בהיר החלטתן עבורי ועבור הקהילה החרדית שאין לקיים ארועים מגדריים.

שדולת נשים נכבדת. עם כל הכבוד לרצונכן לעשיית "חסד". הציבור החרדי לא זקוק לסיוע שלכן. יש לו את היכולת ועוצמת הבחירה להחליט לבד מה טוב ומה נכון עבורו.

אתן מנסות להשיג כותרות לעצמכן? עשו זאת באופן מכבד יותר. לא על ידי נסיון רמיסת זכות הבחירה של ציבור שלם וכפיית דעתכן על החברה החרדית. כי בשביל לדעת דברים באופן ברור על כל הניואנסים צריך קודם לחיותם.

הסתכלנה בלובן שבאשוניכן, תהיינה גלויות עם עצמכן (לא אתנו)בשביל להודות באמת כי לא בתוך עמנו הנכן יושבות, לא את אורח חיינו כחרדים אתן נושמות.

צאו מזה!

כי נפשנו חמדה לראות בצל כנפיו בדרך הנכונה לנו. ..יערב שיחנו עליכן. כי נפשנו חמדה באורח חיינו ולא בכפיית דעתכן עלינו.

חפצתן בארוע ללא מגדריות הרי שהשגתן את ההיפך שכן הארוע התבטל ובית המשפט קיבל תלונתכן.

אותו זמר העדיף לבחור אורח חיים חרדי וכן גם ציבור אוהדיו.  אל תנסו להכתיב לנו מה טוב עבורנו כי דעתנו צלולה ועדיין בכושר אין זה רז סודינו.

דגלכן צבוע בצבעי אינטרסנטיות מאשר  צבעי אכפתיות נעימים. כי לו הייתם דואגים באמת לציבור החרדי הייתן בוחרים מכתחילה במוטו שונה של "תחיה ותן לאחרים לחיות" וברב שיח נעים ומבין.

תנו לנו את הספייס ומרחב הבחירה שלנו. בדיוק כמו שהנכן שמחות במרחב הבחירה של אורח חייכן וחוסר התערבותנו בארוע לנשים ובהעדרת גברים שיתקיים ב3/9 בספורטן בהוד השרון(בהשתתפות אשתו של יאיר לפיד) ובארועים נוספים שהתקימו.

כי נפשי חמדה לראות לא בצל אינטרס הכותרת שתרכושנה לעצמכן על חשבון גבנו.

יערב נא שיחי עליכן כי נפשי חמדה באהבת חינם ולא בשנאת חינם.

כי את המנגינה הזאת לא ניתן להפסיק.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *