תקדים: בית המשפט חייב את הרבנות למסור את המידע הנוגע לבירורים שהיא עורכת על רבני חו"ל

על רקע הפרסום כי אינה מאשרת רבנים שונים מהזרם האורתודוקסי מודרני

בית המשפט המחוזי בירושלים, בשבתו כבית הדין לעניינים מנהליים, הגיש את פסיקתו בעתירת תנועת נאמני תורה ועבודה לקבל את כל התכתובות אותן עורכת הרבנות עם גורמים בארה"ב, בכל הנוגע לאישור גיורים, נישואין וגיטין של רבנים שונים ולחשוף את המידע שהתקבל מחו"ל אל הרבנות הראשית, שהביא לפסילת רבנים בעבר.

בפסק הדין חייב בית המשפט את הרבנות להגיש את כל התכתובות (ללא ציון שמות נותני המידע) בתוך 60 יום מתום תקופת החירום בבתי המשפט וכן פסק הוצאות משפט בסך 10,000 ש"ח, לטובת תנועת נאמני תורה ועבודה.

בעבר פורסם, כי הרבנות הראשית לישראל אינה מאשרת רבנים שונים מהזרם האורתודוקסי מודרני, כדוגמת הרב אבי וייס והרב יחיאל לוקשטיין, מהרבנים הידועים והחשובים בארה"ב וכי היא עורכת "תחקיר" על אותם רבנים, באמצעות רבנים אחרים בחו"ל (כגון רבני ה-RCA). עלה חשד כבד, כי ההחלטות המתקבלות על ידי הרבנות לגבי אישור רבני חו"ל אינן ענייניות, בלשון המעטה, ומתקבלות ללא כל הליך מסודר ושקוף.

החלטת בית המשפט מחייבת את הרבנות הראשית, כאמור, למסור את כל המידע שהתקבל אצלה בארבע השנים האחרונות לבקשתה מאת גורמי ה RCA על רבנים תושבי ארה"ב. יש לציין כי השמות הספציפיים ימחקו מן המידע.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *