תקועים: המחדל הגדול בכביש 1 נחשף(וידאו)

עשרות אלפי נהגים משתרכים מידי יום בפקקים שלאורך כביש 1. תחקיר מיוחד מגלה מי אחראי למחדל הגדול. וגם: מתי צפוי הסיוט להסתיים? צפו

למרות המאמצים הגדולים שעושה משרד התחבורה בתחום שיפור התשתיות במדינה, קיימת תחושה כי הכל מתבצע לאט מידי ומאוחר מידי. כך לדוגמא הפך כביש 1 – הציר שמחבר את שתי הערים הגדולות במדינה – לסיוט הגדול של עשרות אלפי נהגים אשר נאלצים "לבלות" מידי יום בזחילה איטית בין הפקקים הרבים שנוצרים לאורכו.

מדוע זה קורה? מתי באמת יושלם שדרוג הציר שמתבצע כבר כמה שנים? האם הקמת הרכבת במקביל לעבודות היתה צעד נבון? ומה בנוגע לרכבת הקלה המובטחת בגוש דן? צפו

כאמור, קרוב לארבע שנים חברת ״נתיבי ישראל״ ומשרד התחבורה עמלים באיטיות מרגיזה, על סלילתו מחדש של קטע הכביש משער הגיא ועד לירושלים. מי שנוסע מדי יום במהירות צב בכביש הפקוק, יכול להבחין כי בסמוך לעבודות על הכביש, מונחת גם מסילה חדשה עבור קו רכבת מהיר שיחבר בין בירת ישראל למטרופולין בתל אביב.

למרות שמשרד התחבורה מתגאה מאוד בהישגיו בעשור האחרון – דגש על הרכבת והכביש לירושלים – בחינה של ביצועי המשרד באמצעות דוחות מבקר המדינה, מגלה כשל ביצועי כרוני ומתמשך. אין תכנית מתאר ארצית לתחבורה, פרויקטים יוצאים לדרך טרם אישורם הסופי בוועדות התכנון ועל סמך הערכה תקציבית בלבד, ללא תקציב סגור או לוח זמנים ריאלי מאושר כנדרש.

ומה בנוגע לרכבות קלות או תחתיות בת״א וגוש דן? זה הפרויקט הכי חשוב כרגע, מצהיר משרד התחבורה ומתחייב שהוא יושלם עד…. 2030. צפו

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.