תקלות נפוצות במערכת הביוב

מערכת ביוב כיום היא מערכת צינורות אשר תפקידה הוא לנקז את המים מבתים, להעביר אותם לצינורות שלש כונה או אזור שלם

בעבר היו אלו בורות ספיגה, בורות שכשמם כן הם, סופגים ואוגרים את כל מה שהיה יוצא מהצנרת שלנו. זה אומר מה שיורד לאחר שטיפת הכיור במטבח וזה אומר מה שיורד לאחר שסיימנו להתקלח, וכמובן, מה שנאסף היה גם מה שיורד בשירותים.

היום כבר לא בונים בורות ספיגה ולמעשה הם אסורים על פי החוק, אם כי במבנים ישנים הם קיימים עדיין וצריך לתחזק אותם בעיקר על ידי שאיבה אחת לתקופה. היום יש מערכות ביוב שעושות את העבודה, מערכות שמבצעות שאיבות של מים מכל בית ובית ומעבירות אותם למערכת ניקוז מרכזית של הרשות המקומית.

מערכת ביוב

מערכת ביוב כיום היא מערכת צינורות אשר תפקידה הוא לנקז את המים מבתים, להעביר אותם לצינורות שלש כונה או אזור שלם. חשוב לשמור את הצינורות הללו נקיים ולא לזרוק למים מה שלא מתפרק בהם, אך אנשים לא מקפידים על כך כמובן מה שגורם אט אט לפגיעה בצינורות ואף לסתימה שלהם.

כשמדובר על מערכות ביוב ישנות מאוד, הן גם מתפוררות לאט לאט וחשוב לתחזק את הצינורות הללו ולעיתים אף להחליף אותם. בסופו של דבר מערכת הביוב תיסתם ואי אפשר יהיה לתפקד בלעדיה, והנה כמה תקלות נפוצות במערכת הביוב שכדאי להכיר, הן בשביל למנוע אותן והן בשביל להתמודד איתן אם הן כבר קורות.

תקלות נפוצות

  • לכלוך ושומן – קווי ביוב מחוברים לבתים רבים, למפעלים ולמוסדות ואי אפשר לדעת מה עובר בקווים הללו. לפעמים עוברים בהם שמנים שונים שיכולים להצטבר ולסתום את המערכת, לפעמים מצטברים בהם מגבונים וכל פסולת אחרת. מה שצריך לעשות במקרים כאלו הוא לשטוף את קווי הביוב עם לחץ מים גבוה.
  • צמיחת שורשים וצמחים – שורשים וצמחים מחפשים כל הזמן אחר מקורות מים, וכשהם מוצאים הם רואים בהם מצע מצוין לגדול בו. גם צינורות ביוב לא יכולים לברוח מזה ובצינורות הללו לא אחת גדלים שורשים וצמחים. גם במקרה הזה, לאט לאט הצינורות נחסמים ויכולים גם לגרום נזק לצנרת.
  • צנרת שנפגעה – צנרת של ביוב יכולה להיפגע מחפירות ומעבודות שנעשות בסביבתה. זה רלוונטי לכל צנרת ובעיקר לצנרות ישנות שמועדות לפורענות.

אז מה עושים? מזמינים שירותי ביובית!

אם מערכת הביוב שלכם נסתמה מכל סיבה שהיא, אתם צריכים צוות מקצועי שיגיע ויאבחן את הבעיה ובסופו של דבר תצטרכו גם ביובית שתפתח את הסתימה. איך היא עושה את זה? הביובית היא רכב יש בו שתי מערכות צנרת, אחת ליניקה ואחת לשטיפה בלחץ גבוה. יש לה גם שני מכלי מים, אחד ריק ואחד מלא בשביל לשאוב ובשביל לשטוף. במקרה הזה, קודם כל מבצעים שאיבה של כל הנוזלים שיש במערכת הביוב ולאחר מכן מבצעים שטיפה בלחץ מים גבוה בשביל לשטוף את הלכלוך שהצטבר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *