אדלשטיין: "נמצאים בתחילת גל שני, מסרב לבטל את הסגר על אלעד"

שר הבריאות יולי אדלשטיין, מסר לפני זמן קצר בתדרוך לתקשורת כי ישראל נמצאת בתחילת גל שני, פופוליסטי כדי לזכות בעוד נקודת זכות אצל מאן דהוא. קל, אבל מסוכן. אין עד עכשיו אדם אחד שנתן לי מתווה טוב יותר להתמודדות. שר הבריאות אדלשטיין ומנכ"ל המשרד חזי לוי סירבו לחזור בהם מההחלטה על הסגר באלעד. במהלך מסיבת עיתונאים אמר השר כי הם עם יד על הדופק, אם יהיו שינויים בתחלואה בעיר לפני יום רביעי, נשנה את ההחלטה

שר הבריאות יולי אדלשטיין, מסר לפני זמן קצר בתדרוך לתקשורת כי ישראל נמצאת בתחילת גל שני. "אנחנו נמצאים בתחילתו של גל תחלואה שני. המטרה שלנו היא מקסימום תועלת במינימום נזק. קל לייצר שיח פופוליסטי כדי לזכות בעוד נקודת זכות אצל מאן דהוא. קל, אבל מסוכן. אין עד עכשיו אדם אחד שנתן לי מתווה טוב יותר להתמודדות. שר הבריאות אדלשטיין ומנכ"ל המשרד חזי לוי סירבו לחזור בהם מההחלטה על הסגר באלעד. במהלך מסיבת עיתונאים אמר השר כי הם עם יד על הדופק, אם יהיו שינויים בתחלואה בעיר לפני יום רביעי, נשנה את ההחלטה.
 
"אנחנו נמצאים בתחילתו של גל תחלואה שני", הוא פתח את מסיבת עיתונאים, "מן היום הראשון החלטתי לא להיות הסמן הימני, ולקבל את כל ההחלטות בהילקח בחשבון הן את צרכי הבריאות והן את צרכי המשק והכלכלי. פעלתי, יחד עם השרים הרלוונטיים, לפתיחת גני האירועים, אירועי התרבות, התחבורה הציבורית ועוד. אך הדגשתי כל הזמן, שאם לא נשמור בקפדנות על כל ההנחיות נגיע גם למצב של סגירה." 
 
"לצערי", המשיך, "לא מספיק הקשיבו. הובלתי מהלך של הגברת אכיפה משמעותית. נקודת המוצא שלי היא שמי שלא מקשיב להנחיות – מזיק לא רק לעצמו, ולא רק לסביבתו. הוא עלול להזיק למשק כולו".
 
"הבוקר", שיתף, אדלשטיין, "הצגתי לקבינט הקורונה את המתווה של משרד הבריאות להתמודדות עם נגיף הקורונה. ההמלצות כמובן לא נעימות, אך הן מחויבות המציאות, על מנת לטפל בנגיף בשלב זה ולא להגיע למצב של סגר כולל על המשק. משמעות סגר שכזה הוא נזק כלכלי אדיר מימדים לכל בית בישראל. המטרה שלנו היא מקסימום תועלת במינימום נזק.
 
אחרי מחשבות רבות והתייעצות עם אנשי מקצוע הגיע שר הבריאות למסקנה כי צריך להגביל אירועים דתיים כמו חתונות, ברי מצווה וברית מילה. "אין לי כוונה לפגוע באולמות ובגני האירועים. וכפי שהודיע גם ראש הממשלה – על משרד האוצר יהיה לשפות אותם על ההפסדים הכספיים שייגרמו להם. הדרישות האלה שלהם מוצדקות."

· עוד הוסיף כי צריך להגביל את התפילות בתי כנסת וכי צריך להגביל התקהלות.קיום בחינות במוסדות להשכלה גבוהה  מרחוק ללא צורך להגיע פיזית, באופן שימנע הדבקה המונית של סטודנטים, מרצים ובני משפחותיהם.

·         עבודה מהבית בשירות הציבורי והמלצה לעבודה בקפסולות למגזר הפרטי. אני מדגיש – בשלב זה אין לנו כוונה לכפות דבר על עסקים פרטיים, אלא להמליץ להם על הדרך בה יגנו על עובדיהם ועל לקוחותיהם.
 
לסיום הביע צער שר הבריאות על כך שיש המזלזלים בקורונה, "לצערי, קיימת תחרות פופוליסטית מי יותר מזלזל בצורך להיזהר מהקורונה. היו שטענו שלא צריך להיבהל מהמספרים. היו שהאשימו אותי ביצירת היסטריה. קל לייצר שיח פופוליסטי כדי לזכות בעוד נקודת זכות אצל מאן דהוא. קל, אבל מסוכן. בהנחה שכולנו מאמינים שמדובר בקורונה ולא בהמצאה שמישהו המציא – אין עד עכשיו אדם אחד שנתן לי מתווה טוב יותר להתמודדות. ביקשתי מהשרים בדיון".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *