אדמו"רים מהמועצת החסידית ביקשו להתעניין בהצעת אהוד ברק

אהוד ברק הבטיח השבוע כי אם ייבחר יביא לביטול חוק הגיוס, שהוא "ישראבלוף", כלשונו. כעת מתברר כי בצד החרדי היו מי שלקחו את הדברים ברצינות – ובמועצת גדולי התורה החסידית כבר נעשו בדיקות על ההצעה הקסומה

באמצע השבוע קיים ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק מסיבת עיתונאים, בה הודיע כי ידאג לבטל את חוק הגיוס, ובמקביל לפעול על מנת לקדם את החרדים בשוק העבודה, בטענה ששם המדינה צריכה את עזרתם בשונה מצה"ל. ברק אף כינה את חוק הגיוס כ"ישראבלוף".

הצעתו של אהוד ברק, מי שהיה כאמור ראש ממשלת ישראל בעברו, אמורה להיות קוסמת לציבור החרדי, שכן הממשלה האחרונה לא הורכבה, כזכור, בגלל בעיית הגיוס, זאת בתוספת לשנות הסבל הארוכות סביב העניין וההתערבות הגדולה של בג"צ בנושא. אלא שהפוליטיקאים החרדים נאלמו דום ולא פצו את פיהם למשמע הצעתו של ברק, לא לחיוב ולא לשלילה.

כעת אנחנו מפרסמים ב'אקטואליק' בפרסום ראשון, כי אומנם לא נרשמה התייחסות פומבית לעניין, אך מתחת לפני השטח, כך מתברר, נעשו בדיקות ונשאלו שאלות סביב הצעתו של אהוד ברק.

כעת אנחנו חושפים לראשונה, ששני אדמו"רים מהמועצת החסידית פנו לחברי הכנסת החרדים במטרה להבין יותר על הצעתו הקסומה של אהוד ברק. האדמו"רים דרשו לקבל את פירוט הצעתו של ברק ולעיין בה, במטרה ככל הנראה לראות עד כמה העניין בר יישום, וכיצד יהיה ניתן לעשות זאת.

זה לא סוד שהמועצת החסידית הניפה את דגל ההתנגדות לגיוס בשנים האחרונות, ולמרות שמצד דגל התורה וש"ס כן הייתה אופציה להתקדם עם החוק הנוכחי, באגודת ישראל מנעו מהן לעשות זאת.

כעת, הצעתו של אהוד ברק, משתלבת בצורה יוצאת דופן עם רצונותיהם של גדולי ישראל החסידיים, ויתכן שהם יפתיעו וידרשו לשתף פעולה עם אהוד ברק בהמשך הדרך.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. נדהם

    עד כמה חוסר המשילות של הימין שהרי הורתה של כל חוק הגיוס ומלחמת הדת האחרונה של המסית ומדיח ליברמן והתחרות של לפיד איתו.. הכל נולד מהחלטת בג"ץ על ביטול חוק הגיוס.. והנה בא ברק ובלי להניד עפעף מודיע שיבטל את החוק ואינו מוטרד מבג"ץ. יודעים למה? כי השמאל הוא השליט. וכשהושגה המטרה המשותפת עם בג"ץ ימצא פלפול משפטי שאפשר בלי חוק גיוס.

    איך פתאום איש לא חושש מבג"ץ? |
    הגב