אדמו"ר השואה: המשטרה נערכת להלווית הענק

משטרת ישראל נערכת בכוחות מתוגברים להלווית האדמו"ר מקאליב זצ"ל שתצא לפנות ערב מרחוב חנה לכיוון הר המנוחות בגבעת שאול. כל הפרטים

משטרת ישראל נערכת בכוחות מתוגברים להלווית האדמו"ר מקאליב זצ"ל שתצא לפנות ערב מרחוב חנה לכיוון הר המנוחות בגבעת שאול.

החל מהשעה 17:00, יחלו להיחסם בהדרגה ע"י המשטרה הרחובות הבאים:
-שפע חיים
-אוהלי יהושוע
-ראשן לציון
-פתח תקווה
-מ"ג

-גבעת שאול לכיוון הכניסה להר המנוחות.
הרחובות יפתחו לתנועה בהדרגה עם מעבר מסע הלוויה.
צפויים עומסים ושיבושי תנועה כבדים באזור הרחובות הללו וכן יחסמו רחובות סמוכים המובילים אליהם.
כמו כן צפויים עומסי תנועה בכבישים 1, 443 המובילים לכניסה \ יציאה מירושלים.

עקב מעבר מסע הלוויה בכניסה לעיר, הכניסה לירושלים תחסם והתנועה תופנה לכיוון כביש 9 הארזים.
ליוצאים מירושלים, התנועה תופנה דרך כביש 9 הארזים \ 443 \ בגין דרום.
ציבור הנהגים מתבקש לבחור בדרכים חלופיות. הציבור המבקש להגיע למסע הלוויה מתבקש לעשות כן על גבי תחבורה ציבורית. חל איסור מוחלט להטיס רחפנים.

כמה דקות לאחר היוודע דבר פטירתו של האדמו"ר מקאליב, במערכת הפוליטית מיהרו לשגר הודעות אבל.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין התייחס לפטירתו של האדמו"ר מקאליב זצ"ל ואמר: "קיבלתי בצער רב את הבשורה על פטירת האדמו"ר מקאליב זצ"ל, "אדמו"ר השואה", שסבל עינויים קשים בהיותו אסיר באושוויץ והקדיש את חייו לזכרון הנספים מתוך אהבת ישראל אמתית".

האדמו"ר העלה על נס את גבורת האמונה של היהודים בשואה ועמד על חובתנו לעשות הכל כדי לזכור את הנספים. מפעלי הזיכרון שלו עומדים לנגד ענינו במיוחד בימים אלה בהם אנו שבים ומתחייבים לזכור ולא לשכוח. תנחומיי למשפחתו ולתלמידיו הרבים. יהי זכרו ברוך.

משס נמסר: "תנועת ש״ס ובראשה מרנן ורבנן מועצת חכמי התורה בראשות מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן שליט״א, יו״ר התנועה הרב אריה דרעי, נציגיה ופעיליה, מבכים מרה את הסתלקותו של זקן האדמו״רים, אוד מוצל מאש שהניף את דגל זכרון קדושי השואה הי"ד, בעל אהבת ישראל יוקדת אשר הרים את קרנה של תורה לאלפי עמך בית ישראל ומסר נפשו בייסורי גוף ונפש למען החינוך הטהור

כ״ק האדמו״ר רבי מנחם מנדל מקאליב זצוק״ל מייסד ומחולל מפעל "בר בי רב דחד יומא" שפעל בכל רחבי הארץ במסגרת "יום שכולו תורה" ובו רצף של שיעורים ודרשות עבור הציבור הרחב בערי השדה. מפעל יקר זה זכה לחביבותו של מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל, אשר אימץ אותו והורה לקיימו ע"י תנועת "אל המעיין" ביומא דפגרא וביום העצמאות, ועד היום אלפים ורבבות מבני עדות המזרח זוכים בימים אלו לשהות בעולמה של תורה.

האדמו"ר זצ"ל עמד בקשרי ידידות עמוקים עם מרן זצ"ל שחיבבו עד מאד, והדבר ניכר היטב בהשתתפותו של האדמו"ר זצ"ל בכנסים הגדולים של התנועה ב"יד אליהו" ובמקומות נוספים, בהם השמיע האדמו"ר דברים חוצבי להבות וחתם בקריאת "שמע ישראל" שהרטיטה לבבות.

מועצת חכמי התורה ותנועת ש״ס אבלים יחד עם כל בית ישראל על האבדן הגדול לעולם התורה והחסידות ולכלל עם ישראל וה׳ ירפא את שבר עמו אכי״ר.

השרה גמליאל ספדה לרבי מנחם מנדל טאוב, האדמו"ר מקאליב: "עם ישראל כולו מרכין ראש על פטירתו של רבי מנחם מנדל טאוב זצ"ל האדמו"ר מקאליב, אוד מוצל מאש שהקדיש את חייו, תורתו וחסידותו להנצחת זכרון השואה. איבדנו היום מנהיג גדול ומחנך דגול, שהיה דוגמא ומופת לכולנו בגבורה ובתקומה אישית ולאומית, שאחרי ששכל את משפחתו בשואה עלה ארצה, קם והקים מפעלות תורה וזיכרון מעוררי כבוד. חבל על דאבדין ולא משתכחין, יהי זכרו ברוך".

קורותיו

האדמו"ר נולד במרגיטה שבטרנסילבניה, דור שישי לרבי יצחק אייזיק מקאליב. נישא לחנה שרה שפרה טאוב (תרע"ח, 1918 – כ"ד בכסלו התשע"ב, דצמבר 2011), בתו של רבי פנחס שפירא מקעכניא. ב-1939 נפטר אביו, שהיה אדמו"ר בהותירו אחריו 7 יתומים וקהילה ללא מנהיג. לאחר כיבוש הונגריה על ידי הגרמנים ב-1944, מנחם מנדל עם כל אחיו ואחיותיו נשלחו לאושוויץ וכל אחיו נספו שם. הוא שרד אך עבר עינויים קשים, בהם טיפול כימי המונע מזקנו לצמוח.

לאחר השואה עבר לשוודיה, שם התאחד עם אשתו שפרה. לאחר מכן עבר לארצות הברית. ב-1963 הקים את מרכז חסידי קאליב בראשון לציון (קריית קאליב) ובשנת 1980 עבר לבני ברק, שם הקים את מרכז חסידות קאליב ברחוב חגי ולאחר מכן ברחוב אהרונוביץ. בשנת ה'תשס"ב חנך בשיכון חב"ד בירושלים בית מדרש חדש ועבר להתגורר על ידו.

האדמו"ר מקאליב היה אחד מגדולי מנציחי השואה כיום. הוא תיקן אמירת שמע ישראל בסיום כל תפילה לזכר הנספים, וכמו כן עודד אמירת "שמע ישראל" כזכר לקדושי השואה בסיום עצרות המוניות בציבור הדתי והחרדי. בשנים האחרונות הוא החל במפעל אנציקלופדיה לשואה לציבור החרדי ופועל להקמת מוזיאון לשואה עבור הציבור החרדי, שיהיה מוזיאון משלים ליד ושם, לאחר שלדבריו לא מנציחים מספיק את גבורתם הרוחנית של היהודים שמסרו נפשם לקיים מצוות גם בשנים ההן. הוא חזר שלוש פעמים לגיא ההריגה.

האדמו"ר היה גם מלחין פורה, ונוהג לשיר בציבור באירועים שונים כולל בחתונות אליהם הוא מוזמן.

מפעל נוסף של האדמו"ר מקאליב הוא תוכנית בשם "בר בי רב דחד יומא" שפעלה בעבר במקומות רבים ברחבי הארץ, במסגרתה היו קובעים מדי תקופה יום עיון ("יום שכולו תורה") ובו רצף של שיעורים ודרשות עבור הציבור הרחב שאין תורתו אומנותו. כמו כן, מדי שנה, לקראת כ"ד באלול, יום פטירתו של רבי ישראל מאיר הכהן מראדין ה"חפץ חיים", הוא יוצא בקריאה לציבור הרחב ולתלמידי מוסדות החינוך לערוך בו תענית דיבור.

באייר ה'תשע"ב, לאחר פטירת אשתו הראשונה, והוא בן 89, התחתן בשנית עם שיינדיל מלניק (נולדה בשנת תש"ט) מוויניצא אוקראינה ואחר מכן מבני ברק.

באפריל 2019, מעד האדמו"ר מקאליב בביתו ומאז מצבו החמיר. בני משפחתו קראו לציבור הרחב להתפלל לרפואתו של רבי מנחם מנדל בן ברכה פרידה.

הבוקר, כאמור, השיב את נשמתו ליוצרה.

ת.נ.צ.ב.ה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *