אולמרט תוקף: "נתניהו מתנהג כעבריין נמלט"

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שהשתתף אמש בהפגנה, תקף הבוקר את נתניהו: "הוא רוצה לשנות את חוק החסינות כדי להתאים אותו לנסיבות האישיות הפרטיות שלו".

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, אשר השתתף אמש בהפגנת האופוזיציה נגד החלשת מעמד מערכת המשפט ונגד חוק החסינות, תקף הבוקר את נתניהו בראיון לערוץ 12.

"אני מעולם לא התקפתי – לא את הפרקליטות לא את המשטרה ולא את בתי המשפט", טען אולמרט. "לא ביקשתי חוק חסינות ולא פסקת התגברות בזמן שכיהנתי בתפקידי כראש ממשלה. אני תקפתי אחרי שזוכיתי בבית משפט, כדאי שאנשי הליכוד שעסוקים בניסיונות נואשים להגן על ראש ממשלה שמתנהג כעבריין נמלט, כדאי שיזכרו את זה".

אולמרט המשיך ותקף: "בכל תקופת כהונתי כראש ממשלה לא אמרתי מילה לא נגד הפרקליטות לא נגד פרקליט המדינה לא נגד היועץ המשפטי ולא נגד אף אחד מהגורמים שעוסקים באכיפת החוק. חשבתי אז שלא היה מקום להעמיד אותי לדין, אני משוכנע היום שלא הייתה הצדקה להרשיע אותי, ואני חלוק על פסיקת בית המשפט העליון".

"הוא רוצה לשנות את חוק החסינות כדי להתאים אותו לנסיבות האישיות הפרטיות שלו", תקף אולמרט, "הוא רוצה להעביר חוק שייקבע פסיקה שבית המשפט העליון איננו רשאי להתערב לא רק במה שקשור לחקיקה אלא גם בהחלטות אדמיניסטרטיביות של הממשלה דבר שהוא הופך את מדינת ישראל לסולטנות דוגמת טורקיה ומדינות אחרות לא דמוקרטיות, זה דבר בלתי מתקבל על הדעת, בלתי נסבל זה ניסיון לערער את היסודות הבסיסיים ביותר של החיים הדמוקרטיים במדינת ישראל וכך אני לא נהגתי".

אולמרט, ראש הממשלה לשעבר שהורשע בעצמו, הסביר: "אני חשבתי שפסיקת בית המשפט בענייני הייתה לא מוצדקת, אני חשבתי שלא היה מקום להעמיד אותי לדין, אני חשבתי שהחקירות שהתנהלו נגדי לא שלוש שנים, אלא שבועות וחודשים ספורים, היו בלתי מוצדקות בעליל. אבל הרכנתי את ראשי מול הכרעות בית המשפט, כפי שאדם שמאמין בדמוקרטיה צריך לעשות ואת זה בדיוק רוצה ביבי נתניהו לשנות כי הוא מתנהג כעבריין נמלט".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. כשהעבריין מטיף מוסר אין מי שלא יקבל אותו

    שמאל מושחת זמנכם תם!

    משה |
    הגב