אורלי לוי היממה את השמאל, האם עמיר פרץ בעקבותיה?

שבוע לאחר שחשפנו על מגעים שקטים בין אורלי לוי לאנשי נתניהו, הערב היממה אורלי לוי-אבקסיס, את המערכת הפוליטית כאשר הודיעה שהיא מתנגדת לממשלת מיעוט עם הערבים ועל כוונתה להתנתק ממר"צ

שבוע לאחר שחשפנו על מגעים שקטים בין אורלי לוי לאנשי נתניהו, הערב היממה אורלי לוי-אבקסיס, את המערכת הפוליטית כאשר הודיעה שהיא מתנגדת לממשלת מיעוט עם הערבים ועל כוונתה להתנתק ממר"צ. ההודעה גרמה לטלטלה במרצ שם כבר קראו להתפטרותה.

במפלגת העבודה אמרו הערב (שלישי) כי עמיר פרץ "בהלם" מהודעת אורלי לוי, אך לאקטואליק נודע כי גם עמיר פרץ בוחש חזק וכבר שוקל לערוק גם הוא לקואליציה.

הערב הצהירה לוי-אבקסיס: "לא אתמוך בממשלה הנשענת על בל"ד והרשימה המשותפת ואינני רואה עצמי מחויבת עוד לשותפות עם מפלגת מרצ, שנכפתה עליי ועל עמיר פרץ שותפי, בלחץ גורמים רבים בראשם כחול לבן". בתגובה לביקורת על עמדתה, מקורבי לוי הסבירו: "היא אמרה שהיא בעד תמיכה של המשותפת בנושאים חברתיים, היא תמיד שיתפה פעולה עם כולם בנושאים חברתיים גם מימין וגם משמאל".

עוד ציינו מקורביה: "בנושאים מדיניים תמיד אמרה את דעותיה ואמרה שגשר עצמאית. היא אפילו הותקפה כשאמרה שתהום פעורה בינה לבין מרצ בנושאים מדיניים וביטחוניים".

יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ, מס' 3 ברשימת העבודה-גשר-מרצ,הגיב הערב: "ח"כ אורלי לוי-אבקסיס צריכה להחזיר את המנדט. דבריה הערב חסרי אחריות ומקוממים. לאורך כל מערכת הבחירות, חברי העבודה-גשר-מרצ, כולל לוי-אבקסיס עצמה, הבהירו את תמיכתם בהקמת ממשלה צרה בראשות גנץ ובתמיכת הרשימה המשותפת. התנערות מהבטחה זו היא יריקה בפרצוף המצביעים".

לטענתו: "עליה לפנות את מקומה בכנסת שקיבלה בזכות מצביעי השמאל לנציג הבא ברשימה המבטא את עמדת הרשימה ומצביעיה. ממשלה בראשות גנץ ובתמיכת הרשימה המשותפת היא צו השעה. יש לסיים את כהונת הנאשם נתניהו ויפה שעה אחת קודם".

ח"כ תמר זנדברג, ממרצ, תקפה: "אוי לבושה. היחס של אורלי לוי לנציגות נבחרת של הציבור הערבי מחפירה וגזענית. העובדה שנבחרה לכנסת על הגב שלנו – בקולות של אנשי ונשות שמאל שמחויבים גם לממשלה של גנץ וגם ושותפות יהודית ערבית מחייבת אותה לפנות את מקומה ולהתפטר. אין לה מנדט למנוע ממשלת שמאל".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *