אושרו תקנות שימנעו הגבלת חשבונות בנק בשל צ'קים שחזרו במשבר הקורונה

התקנות נועדו להפוך את ההוראה הזמנית של המפקחת על הבנקים להסדר קבע

ועדת החוקה חוק ומשפט, אישרה היום (ד') פה אחד את התקנות שנועדו למנוע הגבלת חשבונות בנק בתקופת מגפת הקורונה. התקנות ממתינות עדיין לאישור סופי של הוועדה בשל רביזיה שהוגשה.

כיום, לפי חוק שיקים ללא כיסוי, בשעת חירום ביטחונית, יכולה המפקחת על הבנקים, להשעות זמנית את המגבלות המוטלות על מי שלמעלה מ-10 צ'קים שלו סורבו והיה אמור להפוך להיות "לקוח מוגבל" שחשבון הבנק שלו מוגבל.

בהתאם לתקנות שעת חירום שהתקינה הממשלה בתקופת משבר הקורונה, השעתה המפקחת על הבנקים את הגבלת חשבונות הבנק מה-4.3.20 עד 22.6.20 (אז יפקעו התקש"ח). המשמעות היא שבחלוף תקופת ההשעיה, אם לא יותקנו התקנות, ההגבלות שבחוק יחזרו לפעול גם בדיעבד, כך שגם הצ'קים החוזרים שלא נספרו בתקופת ההשעיה הזמנית- ייספרו לצורך הטלת המגבלות שבחוק.

התקנות נועדו להפוך את ההוראה הזמנית של המפקחת על הבנקים להסדר קבע.

לפי ההסדר שבתקנות, צ'קים שסורבו בין ה-4.3.20 ועד 22.6.20 לא ייספרו כצ'קים שקובע החוק לצורך הגבלת החשבון, ויבוטלו מגבלות שהוטלו בגלל צ'קים שסורבו באותה תקופה.

כמו כן, צ'קים שסורבו בתקופה זו לא ייספרו במניין הצ'קים שמעליו חייב בנק להודיע על כך למי שמבקש להצטרף כבעל חשבון או מיופה כוח, ולא ייספרו במניין הצ'קים שמעליו הבנק שולח התראה לבעלי החשבון, למיופי הכוח ולמורשי החתימה בו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *