אושר המתווה להחזרת אברכי הכוללים לתלמודים בשלבים

בסיכום אליו הגיעו משרד הבריאות ומשרד החינוך נקבעו כללים להגבלות ריחוק כדי למנוע הידבקות • בשלב ראשון לא יחול המתווה בערים ובשכונות שהוגדרו 'אדומות' ושהוטלו עליהם בעבר הגבלות תנועה

בפעילות שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן גיבשו נציגי משרדי הבריאות והחינוך, מתווה מיוחד שיאפשר את חזרתם של אברכי הכוללים לתלמודם, בשלב ראשון, בקבוצות קטנות, תוך נקיטת מספר כללי זהירות נדרשים כדי למנוע סכנת הידבקות בנגיף קורונה, בין כתלי בית המדרש.

נמסר כי הצוותים המקצועיים והמשפטיים אישרו סופית של פרטי המתווה ומנהלי הכוללים קבלו הודעה על כך ממשרד החינוך.

עפ"י הסיכום, יתאפשר לאברכי הכולל ללמוד בקבוצות של 15 איש, גם במקום סגור, תוך מרחק של שני מטר בין אדם לאדם, עטיית מסכת פה ואף, במהלך סדרי הלימוד. עוד נקבע כי ימונה אחראי בכל כולל אברכים שתפקידו לשמור על יישום כללי הזהירות בידי האברכים, בראשם הקפדה על היגיינה נאותה בסביבת בית המדרש, שימוש בנייר חד פעמי ולא במגבות בד וכל נושא הנקיות הסביבתית.

כמו"כ נקבע כי לא יוגשו אוכל ושתיה, חמה וקרה, לאברכי הכוללים, כדי למנוע שימוש בכוסות שתיה ציבוריים המעודדים הדבקה, והתאספות בחדרי השתיה. סוכם כי על אברכי הכולל להצטייד בעצמם באוכל ושתייה שיביאו מביתם.

הכניסה לכולל מותנית בהצהרת בריאות ובדיקת חום,, וחל איסור הגעה למי שבא במגע עם חולה או לבעלי תסמינים כלשהם.

יודגש כי האישור אינו כולל ערים וישובים שהוגדרו ‘אדומים’ בעבר ושהוטלו עליהם הגבלות תנועה. לפיכך לא יחלו ללמוד בשלב זה בכוללי אברכים בערים ובשכונות המפורטות:

בעיר בני ברק. בירושלים בשכונות: רחביה, רמות, רמת שלמה, נווה יעקב, הר נוף, גבעת שאול, קרית משה, נחלאות, מקור ברוך, רוממה, עזרת תורה, גאולה, מאה שערים, בית ישראל, מוסררה, בית וגן וגבעת מרדכי. בעיר בית שמש בשכונות: נחלה ומנוחה וקריה ב'. בעיר נתיבות בשכונות: נטעים ושלום בונייך, וברחובות חזני, צבאן, הצאלה, ברוש, ביל"ו וגרשונוביץ.

תקנות אלו יאפשרו חזרה הדרגתית של סדרי הלימוד בכוללי האברכים, בשלבים זהירים, כדי לחזור ולהשמיע את קול התורה, יחד עם נקיטת כללי זהירות מקפידים, כדי למנוע הידבקות אפשרית חלילה בציבור.

סגן שר החינוך מאיר פרוש מסר בתגובה:"אני מברך על המתווה לחזרה של הכוללים והישיבות ועל כל החלטה שהיא לטובת עולם התורה והישיבות הק'.

פעלנו רבות בימים האחרונים בכדי שיימשך תקצוב הישיבות והכוללים, גם לאלו הלומדים בבתיהם דרך הטלפון ומרחוק.

בנוסף, לאחר החלטת הממשלה לאפשר חזרה ללימודים במסגרות מצומצמות ובטוחות של 15 אברכים, פעלנו להסדיר את ההנחיות כך שמצד אחד לא תשתכח תורה חלילה, ומאידך נוכל לשמור על כללי הבריאות כפי שנצטוונו.

כמה נאה שביום ההילולא של הרשב"י זיע"א – יחלו שוב אברכי הכוללים לשקוד בבתי המדרש, תורתו מגן לנו, היא מאירת עינינו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *