הבוקר סוכם: אחדות ביהדות התורה – 'דגל' משווה ופרוש מפסיד

לאחר משא ומתן ארוך ועיקש הצליחו באגודת ישראל ודגל התורה לסיים את ההסכם ביניהן שאושר ע"י נציגי שני הסיעות. חשיפה ראשונה: זה מה שסוכם בין הצדדים, ומי המפסיד בהסכם?

אחדות ביהדות התורה: עוד לפני האחדות המיוחלת עם ש"ס, ביהדות התורה הגיעו הבוקר להסכם על ריצה משותפת ביניהן לקראת הבחירות הקרבות.

על פי ההסכם, המתפרסם כעת לראשונה ב'אקטואליק', במפלגות הסכימו על חלוקה שווה בנציגים, כאשר בקדנציה הנוכחית דגל תקבל את מקומות 1-3-5-7 ואילו בקדנציה הבאה – אגודה תהנה מהמספרים הללו.

במידה והמפלגה תביא תוצאה אי זוגית (מה שיקרה, קרוב לוודאי) אז יתקיים רוטציה בין נציגי המפלגות עם עדיפות ראשונה למימוש החוק הנורבגי, כמו שקרה בקדנציה האחרונה, אז מונה מאיר פרוש לסגן שר, התפטר מהכנסת ובמקומו נכנס יעקב אשר.

הפרט המרתק ביותר בהסכם הוא, שהמפסיד הגדול מכל ההסכם הוא לא אחר מסגן שר החינוך מאיר פרוש, זאת לאחר שבהסכם שנחתם הוחלט כי התפקיד הבכיר אחרי ליצמן וגפני יינתן לדגל התורה ולא לאגודת ישראל, כמו שהיה עד עתה.

לצד זאת, בסיום ההסכם נכתב שהצדדים יילחמו על מנת לקבל שני סגני שרים, ולא אחד, כמו שהיה בבחירות האחרונות.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. טיפשים באגודה. דגל תביא את אותם המנדטים שהביאו בבחירות המקומיות ואגודה תביא

    הרבה הרבה יותר קולות אם נחשב את הכוח שלה. אלא אם תהיה הפגנת הצבעה מצד החסידים שלא רוצים את האיחוד. אבל ליצמן סופר אותם בכלל? כמו שדרעי סופר את הספרדים מצביעי שס. כולם שקופים בעיניהם. הם רואים רק את עצמם. ודגל נעבעך לא תביא אפילו מניין מצביעים נוסף כי בשנאה שהפיצו לפני הבחירות המקומיות כל דגלאי יצא לעבוד קשה ולהצביע ליענקוש שיעני דיבר בשם סבא שלו.
    מעניין אם מישהו בין הליטאים מאמין לקישקושי יענקוש שעושה הכל להשכיח את הרב שטיינמן ולהאדיר את אריה דרעי ומהצד מוחא כפיים מקלב.
    יש לציין שלמרות הנאומים חוצבי הלהבות של גפני , גפני ואשר ממש שמרו על אש נמוכה בהפצת שנאת הליטאים לחסידים. או במילים אחרות את שנאת עמי הארצות בתלמידי החכמים

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב