אחדות בלי "הפלג": רבני 'הפלג' הכריעו לא להצביע בבחירות

במכתב מיוחד של הגר"צ פרידמן עליו חתום גם הגרב"ש דויטש, שניהם ממנהיגי הפלג, הוחלט: אנשי 'הפלג הירושלמי' לא יצביעו כלל בבחירות

בעוד בימים האחרונים מדובר שוב ושוב על מפץ חרדי שאולי יכיל, מעבר ליהדות התורה וש"ס, גם את אלי ישי ו'הפלג הירושלמי', רבנים מהפלג כבר מכריזים היום במכתב פומבי כי אנשי הפלג לא יצביעו בבחירות הקרובות וממילא גם לא יהיו חלק מ'מפץ חרדי'.

הרה"ג צבי פרידמן כותב על ההחלטה לראשונה במכתב שמפורסם בשעות האחרונות, אליו הצטרף בחתימת ידו גם הגרב"ש דויטש, שניהם מבולטי מנהיגי הפלג הירושלמי.

במכתבו כותב הגר"צ: "לכבוד ידידי הרה"ג רבי אברהם יחיאל אונא שליט"א.

"שמﬠתי מפיך, שבכלי התקשורת מודיעים, שכאילו אנשי "בני תורה" הנאמנים לרבינו מרן

רבי שמואל אויﬠרבאך זצוק"ל, מנהלים שיחות אודות השתתפותם בבחירות.

"הזדﬠזﬠתי למשמﬠ זאת, ויסכר פי דוברי שקר, וחס וחלילה מתכנית מﬠין זו. וידוﬠ לי נאמנה, שאין שום תכנית להשתתף בבחירות, בידוﬠ אשר כתב מרן הסטייפלﬠר זצוק"ל כי בﬠנין הבחירות דנים בכל בחירות לגופם, ולפי המצב בשנים האחרונות, פשיטא שסיﬠת "בני תורה" לא תיטול חלק בבחירות הקרובות בגלל הגזרות הנוראות בﬠנין הגיוס והחינוך.

"הדרך היחידה להלחם בגזרת השמד, היא שלא להתייצב כלל, אף שכרוך הדבר בסיכון של מאסרים, וכן להפגין בﬠנין זה בכל הכח. וכן עלינו לחזק הקמת והחזקת מוסדות ﬠצמאים שאינם נתמכים ﬠ"י המדינה. ושונאינו רוצים להכשילנו, לכן הם מפיצים שמוﬠות זדון מﬠין הנ"ל. בברכה נאמנה צבי פרידמן".

על הדברים חתם כאמור גם הגרב"ש דויטש.

 

 

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם ד' אלוקינו נַזְכִּיר. הֵמָּה, "כָּרְעוּ וְנָפָלוּ;" וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ, וַנִּתְעוֹדָד. הַמֶּלֶךְ, יַעֲנֵנוּ בְיוֹם-קָרְאֵנוּ.

    כך סיפר הגה"צ רבי יעקב גלינסקי ז"ל: שבראשית ימי המדינה, כשהעלו ארצה את יהודי תימן. הלכנו כמה בני תורה למעברת ראש העין לרשום את בניהם של התימנים לחינוך תורני, שהם כה רצו בו. הציונים -עוקרי הדת החטיפו לנו מכות רצח, והשליכו אותנו, זה היה נורא ואיום. בחזור המכות כאבו!!! אבל הכשלון צרב.

    כשחזרנו לבני ברק נכנסנו לביתו של ה"חזון איש" זצוק"ל. וסיפרתי לו, איך גורשנו במכות כמו כלבים…

    הזדקף ה"חזון איש" ואמר:
    *"אנחנו חיילים, עלינו לעשות כל מה שבכוחנו *וד' ישלם שכרנו!"
    שאלנוהו: "להמשיך?"
    וענה לנו: ***"בכל הכח! ועל כל מכה [מהם] ישלם לנו ד' שכר עצום ורב"!

    האמת, הייתי בטוח שכוונתו לשכר רק בעולם הבא – אבל כשאני רואה את פריחת עולם התורה הספרדי, את תלמודי התורה והישיבות, הסמינרים, המוני בני תורה ויהודים יקרים, כן ירבו, אני מבין שכוונת ה"חזון איש" היתה לשכר עצום ורב גם בעולם הזה, היו אותן מכות כהכאת הצפרדע במצרים. על כל מכה שספגנו יצאו נחילים נחילים של בני תורה. 'אשרינו מה טוב חלקנו …'

    וזה ללמדנו, שעלינו לעשות את שלנו, וד' ית' שמו עושה את שלו!'

    אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם ד' אלוקינו נַזְכִּיר.
    הֵמָּה, "כָּרְעוּ וְנָפָלוּ;" וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ, וַנִּתְעוֹדָד.
    הַמֶּלֶךְ, יַעֲנֵנוּ בְיוֹם-קָרְאֵנוּ…

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  2. בקרוב נזכה לראות שהמדינה מִתְמוֹטֵט

    בקרוב נזכה לראות שהמדינה מִתְמוֹטֵט
    בקרוב נזכה לראות שהמדינה מִתְמוֹטֵט
    בקרוב נזכה לראות שהמדינה מִתְמוֹטֵט…

    בקרוב נזכה לראות שהמדינה מִתְמוֹטֵט |
    הגב