אחרי המשבר הדיפלומטי: מתנדבי זק"א חוזרים מאתיופיה לישראל

משלחת המתנדבים בראשותו של יו"ר זק"א יהודה משי זהב פעלו במשך שמונה ימים מסביב לשעון במאמץ עילאי, במסירות נפש של ממש ובתנאים קשים בכדי לעשות הכל לאיתור וזיהוי והבאתם לקבר ישראל של שני הישראלים שנספו באסון אבי מצליח ושמעון ראם ז"ל

אחרי שמונה ימי פעילות אינטנסיבית חוזרים היום לארץ חברי המשלחת של זק"א לאסון התרסקות המטוס.

משלחת המתנדבים בראשותו של יו"ר זק"א יהודה משי זהב פעלו במשך שמונה ימים מסביב לשעון במאמץ עילאי, במסירות נפש של ממש ובתנאים קשים בכדי לעשות הכל לאיתור וזיהוי והבאתם לקבר ישראל של שני הישראלים שנספו באסון אבי מצליח ושמעון ראם ז"ל.

בימים בהם הורשו מתנדבי זק"א לפעול בזירה, הם הצליחו לאתר ולאסוף מאות ממצאים חשובים שיוכלו להביא לזיהוי הנספים.

ההתנהלות והפעילות מול הבירוקרטיה האתיופית היא לא פשוטה ולא מובנת. אם בגלל שאין להם יכולת ונסיון בניהול אסון מסדר גודל כזה, ואם בגלל בירוקרטיה טבעית של מדינת עולם שלישית.

יהודה משי זהב: "בזירת האירוע יש עדיין אלפי ממצאים וחלקים של הנספים. בהערכת מצב עם השגריר והקונסול הישראליים באתיופיה, הוחלט שאין טעם להמשיך ולהחזיק את צוות מתנדבי זק"א בכוננות מאישור לאישור. משרד החוץ והמל"ל בישראל ימשיכו במאמץ הדיפלומטי ודרכי פעולה אחרים, להשגת אישור קבוע ומסודר להמשך העבודה בזירה. כדי שמתנדבי זק"א יוכלו לחזור ולסיים את עבודת הקודש בצורה יסודית ומקצועית. נהפוך עולמות בכדי להביא את גופות הישראלים הנספים לקבר ישראל".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *