אחרי התקוות לאיחוד בימין – כחלון וליברמן הבהירו: לא מתאחדים עם 'הליכוד'

שני השרים הבהירו כי אין בכוונתם לאחד רשימות עם הליכוד. המשמעות: נתניהו יתקשה להקים רשימה גדולה, שתמנע איבוד קולות של מפלגות הימין שחלקן אולי לא יעברו את אחוז החסימה

ראש הממשלה נתניהו אמר אמש כי בכוונתו לעשות הכל כדי למנוע ריבוי מפלגות בגוש הימין ביום הבחירות – אלא שכעת מתברר כי מאמצים אלו נתקלים בהתנגדות הן מצד ראשי המפלגות הבכירות בגוש והן מצד חברי מפלגתו שלו.

הפיצול בגוש הימין מדאיג מאוד את נתניהו. חוץ מהליכוד, חלק ניכר ממפלגות גוש הימין אינן רחוקות בסקרים מהקו האדום של אחוז החסימה, והוא חושש שהדבר יוביל לאיבוד קולות של מפלגות שלא ייכנסו לכנסת, וכתוצאה מכך הקטנה של הגוש. כך גם הוא חושש מאיחוד כלשהו בין מפלגות מגוש השמאל־מרכז, והוא מעוניין להגדיל את מספר המנדטים של הרשימה שבראשה הוא עומד. לאור כל זאת, רה"מ אמר אמש כי הוא בוחן אפשרויות לאיחוד כוחות בתוך גוש הימין.

אלא שכעת, שניים משותפיו הבכירים של נתניהו בגוש הימין, יו"ר כולנו משה כחלון ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, מבהירים כעת בקול ברור: "לא נתאחד עם הליכוד". כך פורסם הבוקר ב'ידיעות אחרונות'.

ממפלגתו של ליברמן נמסר לעיתון כי: "אין לנו כוונה בשום מצב להתאחד עם אף מפלגה – נתמודד באופן עצמאי, ואנו בטוחים שבתום מערכת הבחירות נביא מספר דו־ספרתי של מנדטים".

מקורביו של כחלון הוסיפו על כך ואמרו כי הוא חזר מספר פעמים על הצהרתו: "אינני חוזר לליכוד ואינני מתאחד עם הליכוד", וכי עמדה זו לא השתנתה. הם הוסיפו כי נתניהו נמצא בלחץ גדול בגלל הקמת מפלגת הימין החדש, ולכן הוא מחפש חיבורים חדשים. "הליכוד והימין החדש יריבו ביניהן מי יותר קיצוני", טענו ב'ידיעות' גורמים בכולנו, "והקולות של הימין הממלכתי והאחראי ילכו לכחלון".

במצב שכזה, האיחוד האפשרי הבולט שעדיין נותר על השולחן הוא איחוד בין הליכוד לימין החדש – שקד עצמה טענה כי "אם יהיה איחוד בשמאל, יהיה איחוד גם בימין" – אולם המתקפה של נתניהו ושרי הליכוד נגד בנט ושקד, בטענה כי השניים פוגעים בגוש הימין, לא מוסיפה לסיכויים שאיחוד שכזה אכן יתממש.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *