אחרי כתב האישום: גנץ ממריא לשיא

כמה שעות לאחר ההודעה על כתב האישום החמור שהוגש נגד ראש הממשלה,  סקר "ישראל היום" ו־"i24NEWS" מגלה: כחול לבן מובילה על הליכוד עם 38 מנדטים לעומת 29

כמה שעות לאחר ההודעה על כתב האישום החמור שהוגש נגד ראש הממשלה,  סקר "ישראל היום" ו־"i24NEWS" מגלה: כחול לבן מובילה על הליכוד עם 38 מנדטים לעומת 29 לליכוד. למרות זאת, גוש הימין מגיע ל-62 מנדטים ולגנץ אין אפשרות להקים קואליציה.

שס מקבלת 6 כמו גם יהדות התורה שנחלשת ומקבלת 6 מנדטים, איחוד מפלגות הימין מפתיעה כאשר היא עולה ומקבלת 9, אחריה הימין החדש עם 8, העבודה עם 7 מרצ 6. כחלון נמצא על גבול החסימה ומקבל 4, ליברמן אינו עובר את אחוז החסימה.

על פי הסקר נתניהו יוכל להקים קואליציה צרה עם 62 חברי כנסת מהימין.

על פי תוצאות הסקר, בני גנץ ולפיד אמנם פותחים פער משמעותי מהליכוד, אך עדיין לא מצליחים להרכיב ממשלה שכן גוש הימין עדיין גדול מגוש השמאל. כך לדוגמה, גנץ עם מפלגת העבודה, מרצ ואפילו כחלון מגיעים רק ל־55 מנדטים. לעומת זאת, גוש הימין (עם כחלון) מגיע ל־62 מנדטים.

בשאלה "מי לדעתך מתאים יותר להיות ראש ממשלה, נתניהו או גנץ" זוכה נתניהו לרוב מוחלט. מסקנה מעניינת נוספת שעולה מהתוצאות היא כי רוב הנשאלים (59%) מתנגדים לממשלת אחדות של נתניהו וגנץ ביחד.

אחד הנתונים המעניינים העולים מהסקר הוא מהיכן הגיעו המצביעים של גנץ. הנסקרים נשאלו מה הצביעו בבחירות הקודמות – 10% בלבד הם מצביעי הליכוד, 58% הם מצביעי העבודה, 17% הצביעו לכולנו ו־13% הצביעו לרשימה המשותפת.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אנשים לא חושבים

    גם אם וגם אם… למה להצביע לגנץ תצביעו למפלגות אחרות

    מ |
    הגב