איזה ליצמן קם הבוקר? מצד אחד: כועס שמטילים סגר רק על ערים חרדיות

מצד שני אומר: "הצעתי לראש הממשלה ולשר הפנים לעשות סגר על בני ברק. אני ביקשתי את זה, אני דחפתי את זה"

אתמול בישיבה שנועדה לקבל החלטה נוספת לגבי הטלת סגרים על ערים נוספות, כעסו השרים יעקב ליצמן ואריה דרעי על כך שלטענתם משרד הבריאות מתמקד ברצון להטיל סגרים דווקא על ישובים חרדיים.

השרים החרדים, דרשו לכלול ברשימת הערים שייכנסו להסגר גם מקומות חילוניים.

חלק מהשרים שהשתתפו בדיון אמש, העלו שורה של הסתייגויות, משרד הבריאות עדיין לא השיב להשגות – ובמקביל חברי ועדת השרים עדיין מתייעצים ומתלבטים בעניין.

הערים שהיו צפויות להיכנס לסגר הן אלעד, מודיעין עילית, אשקלון, בית שמש, טבריה, ביתר עילית, אור יהודה, מגדל העמק והשכונות הבאות בירושלים: הר נוף, בית וגן, גבעת מרדכי, רמות, רמת שלמה, סנהדריה, שמואל הנביא, בית ישראל, הבוכרים, מאה שערים, גאולה, זכרון משה, מקור ברוך, גבעת שאול וקריית משה.

השר ליצמן: "בעת חירום זו, בה כלל אזרחי ישראל מתמודדים באותה מידה, יש להפסיק את השיח המגזרי לטובת שיח מקצועי, ביטחוני ורפואי. הנגיף אינו מבדיל בין אוכלוסיות ומגזרים, ולכן העמדה המקצועית כפי שמובאת בדיונים היא כי עיר, אזור, יישוב או שכונה שבהם קיימת סכנת הידבקות דורשים הידוק תנועה וטיפול משותף של זרועות הביטחון, זאת ללא קשר לזהות האוכלוסייה או השתייכות מגזרית".

יודגש כי השר ליצמן היה זה שדרש להטיל סגר על העיר בני ברק ואמר בזמנו בראיון לYNET: "הצעתי היום לראש הממשלה ולשר הפנים לעשות סגר על בני ברק.
המצב שם נורא ואיום. כל יום הוא חשש לפיקוח נפש. אני ביקשתי את זה, אני דחפתי את זה. סוכם שהמנכ"לים יבדקו את הנושא".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *