איזה קווים יבוטלו? התחבורה הציבורית תצומצם

התחבורה הציבורית תימשך למרכזים חיוניים ומרכזי תעסוקה במתכונת מצומצמת # פעילות הרכבות תופסק # שר התחבורה בצלאל סמוטריץ לציבור: השימוש בתחבורה הציבורית רק אם אין שום ברירה אחרת

 

כחלק מיישום החלטת ממשלת ישראל למאבק בהתפשטות נגיף קורונה, החל ממחר (יום ה') , תופסק פעילות רכבת ישראל ותצומצם פעילות התחבורה הציבורית למינימום הנדרש. התחבורה הציבורית תמשיך לפעול על מנת לספק שירות הכרחי לעובדים החיוניים.

שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ קיבל את המלצת הרשות הארצית לתחבורה ציבורית לקבל את בקשת רכבת ישראל להפסיק את פעילות הרכבת החל ממחר. (יום ה'). בשבועיים האחרונים חלה ירידה דרסטית במספר הנוסעים ברכבת עד לכדי נוסעים בודדים. בתקופת הסגירה תאיץ הרכבת את פרוייקט החשמול.

בהתאם להנחיות החדשות תצומצם פעילות התחבורה הציבורית למינימום האפשרי ותפעל בכ-רבע מהפעילות הרגילה. מרבית הקווים הבינעירוניים הישירים, שיש להם מקבילה של קווים מאספים – יבוטלו. פעילות הקווים המאספים תימשך בתדירות מוגבלת. והשירות העירוני ימשיך לפעול בתדירות נמוכה וברשת קווים בסיסית בלבד.

קווים שיש בהם עומסים יבחנו לעומק- וחלקם יבוטלו במקומות שיתברר שהציבור לא נשמע להנחיות, לחילופין במידת הצורך תוגבר תדירות הפעילות על מנת לא ליצור צפיפות. אנשי המקצוע במשרד התחבורה הכינו מפת פעילות, ובשיתוף מפעילי התחבורה הציבורית פועלים ליישם אותה.

שירות באבל בגוש דן ותיק-תק בחיפה, המאפשרים נסיעה בהזמנה מראש ביישומון (אפליקציה) ימשיכו לפעול לטובת עובדי המפעלים החיוניים, ומספר הנוסעים בהם יוגבל בהתאם להנחיות. מוניות השירות ימשיכו אף הן לפעול בהתאם להנחיות.
פעילות הרכבת הקלה בירושלים תימשך כסדרה, על מנת לאפשר לתושבי העיר להגיע למקומות חיוניים.

שירות התחבורה הציבורית במתכונת הנוכחית הינו דינמי ומותאם בכל העת לצרכים בשטח. ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, אמיר אסרף הנחה את גורמי המקצוע ברשות לפעול על פי עקרון מניעת צפיפות ולא רמת שירות.

כל המידע אודות פעילות קווי התחבורה במוקד הטלפוני של משרד התחבורה בטלפון *8787, באתר משרד התחבורה www.bus.gov.il וביישומים (אפליקציות) של התחבורה הציבורית.

 

שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ ומנכ"לית המשרד, קרן טרנר ומנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, אמיר אסרף פועלים בשיתוף מפעילי התחבורה הציבורית פועלים לגיבוש תכנית חירום לסיוע לחברות התחבורה הציבורית. בהתאם להבנות שהושגו עם ראש הממשלה, שר האוצר ומנכ"ל משרדו.

שר התחבורה חה"כ בצלאל סמוטריץ': "אני שמח שהשכל הישר ניצח. כל עוד יש חלקים במשק שממשיכים לעבוד, בין אם מדובר במגזר כלכלי ובין אם בשירותים חברתיים, נדרש לספק שירותי תחבורה ציבורית. לא ניתן לקבוע כי אנשים ימשיכו לעבוד אך לא לאפשר להם להגיע למקום העבודה.
"התחבורה הציבורית תצומצם למינימום ההכרחי ואני קורא לציבור שלא להשתמש בה אלא אם אין שום ברירה אחרת, ורק למטרות שלשמן קיים היתר יציאה מהבית בהתאם לתקנות החדשות.

"במידה ויוחלט בהמשך על סגירת המשק ניתן יהיה לסגור את התחבורה הציבורית רק לאחר שיוסדרו חלופות הן לעובדים חיוניים, הן לשירותים חברתיים בסיסיים, והן לצורך של האוכלוסיות החלשות להצטיידות במצרכי מזון ומוצרי יסוד".

ברשות הארצית לתחבורה ציבורית קוראים למפעילים להיערך לשינויים, ולהקפיד על ההנחיות לנהגים הכוללות הצטיידות בחומרי חיטוי אישיים ובהם אלכוג'ל. ציבור הנוסעים מתבקש להישמע להנחיות ולהשתמש בתחבורה הציבורית רק במקרים חיוניים. לשמור עד כמה שניתן על מרווחים מנוסעים אחרים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *