איחוד האמירויות הערביות פועלת נגד תופעת האנטישמיות בעולם – ד"ר דרור מנור

לאחרונה נחשף כי המדינה המוסלמית האדוקה, איחוד האמירויות הערביות, יוזמת תוכנית פעולה רצינית למאבק בתופעת האנטישמיות ובפשעי השנאה תוך שיתוף פעולה עם ועידת רבני אירופה – טורו של דרור מנור

לאחרונה נחשף כי המדינה המוסלמית האדוקה, איחוד האמירויות הערביות, יוזמת תוכנית פעולה רצינית למאבק בתופעת האנטישמיות ובפשעי השנאה תוך שיתוף פעולה עם ועידת רבני אירופה. אין ספק כי מדובר בפריצת דרך של ממש במיוחד לאור העובדה כי מדינות חצי האי ערב, ובראשן סעודיה, היו ידועות במשך שנים רבות בתמיכתן באנטישמיות. מי שבלט במיוחד בפעילות אנטישמית היה המלך הסעודי פייצל שעשה כל מאמץ להקים בשנות השישים והשבעים של המאה העשרים ברית אסלאמית שתכלול את כל המדיניות הערביות והמוסלמיות בעולם.

שיתוף פעולה חשוב זה נוצר בעקבות ביקורו ההיסטורי של האפיפיור פרנציסקוס בדובאי, שבעקבותיו נודע כי איחוד האמירויות הערביות יוזמת תוכנית פעולה למאבק באנטישמיות ובפשעי השנאה בשיתוף עם ועידת רבני אירופה. אין ספק כי מדובר באירוע היסטורי מרגש. נשיא ארגון הוועידה, הרב פנחס גולדשמיט הדגיש כי מבחינת הרבנים מדובר בהיסטוריה וכעת מתוכננים מספר דיונים על מנת לגבש תוכנית סופית שתצא לפועל בחודש נובמבר.

בתחילת חודש ספטמבר התאספו בבירת רוסיה, מוסקבה, מספר רב של מנהיגים דתיים מרחבי העולם בכנס שארגן ארגון אליאנס באיחוד האמירויות הערביות. בכנס זה גיבשו מנהיגים אלה תוכנית אשר נועדה להעלות את המודעות לאנטישמיות ולפשעי השנאה ההולכים ומתגברים בשנים האחרונות ביבשת אירופה בפרט ובעולם בכלל.

חשוב לציין כי בכנס זה השתתפו מנהיגים יהודים, מוסלמים ונוצרים, כולל מופתים ואימאמים. מנהיגים אלה למדו יחד במהלך הכנס כיצד יוכלו לפעול לאור העלייה ההולכת ומתגברת בפשעי השנאה שמתרחשים ברחבי העולם על רקע דתי. הם אף דנו בשאלה החשובה: כיצד ניתן למנוע את התופעה החמורה הזו ולהתמודד עמה באמצעות כינון הנהגה נכונה בתוך הקהילות השונות.

השלב הבא יהיה כנס שייערך בחודש נובמבר הקרוב, ושבו יחתמו סופית המנהיגים הדתיים על אמנה אשר תחייב אותם לפעול למען מיגור תופעת האנטישמיות ופשעי השנאה בקרב הקהילות השונות. יש להדגיש כי מדובר רק בהתחלה של שיתוף פעולה בין הדתות השונות אשר יביא בעתיד לסובלנות ולצמצום האנטישמיות ופשעי השנאה בקרב הקהילות הדתיות ברחבי העולם.

הרב פנחס גולדשמיט טען כי ועידת רבני אירופה נערכה דווקא ברוסיה, מכיוון שמדובר במקום שמתקיימת בו הבנה הדדית בין יהודים, מוסלמים ונוצרים, וכן בין נציגים של אמונות אחרות. הרב גולדשמידט הביע את שמחתו על כך שבמהלך הכנס דנו נציגים מקהילות וארגונים שונים בנושאים שיכולים להביא לשינוי בנושא שנאת הזרים ברחבי העולם. הרב הוסיף כי מבחינת הרבנים מדובר בתפנית של ממש במלחמה באנטישמיות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *