איך בוחרים אבטיח?

כמה כתמים מופיעים על האבטיח?

אין ספק כי האבטיח הוא אחד מסמלי הקיץ הישראלי. באבטיח כ-93% מים, ואלו הופכים אותו למרווה האולטימטיבי של הקיץ, שנה אחר שנה. אבל איך יודעים לבחור אבטיח משובח? מומחי משרד החקלאות ופיתוח הכפר מסבירים מה עומד מאחורי הטפיחה המפורסמת וכיצד תבחרו אבטיח משובח:

האבטיח צריך להיות בעל גוון מבריק. צבע דהוי מעיד על אחסון ממושך שלרוב פוגם באיכות הפרי.

כמה כתמים מופיעים על האבטיח? על כל אבטיח ישנו כתם בהיר אחד הכרחי, שנוצר באזור המגע של האבטיח עם הקרקע. אם אתם מזהים כתמים נוספים, צהובים או דהויים, דעו כי המדובר באבטיח שחווה חשיפה מאוד ממושכת לשמש, אשר גורמת לירידה באיכותו.

הביטו על העוקץ של האבטיח – עוקץ ירוק ורענן מעיד על אבטיח טרי. ככל שהעוקץ יבש יותר, הדבר מעיד על אבטיח פחות טרי אשר נקטף לפני מספר רב יותר של ימים.

געו באבטיח ונסו להרגיש עד כמה הוא גמיש. בחרו אבטיח מוצק ככל שניתן, גמישות של אבטיח מעידה על אחסון ממושך שפוגם באיכות הפרי.

וכיצד הוא נראה? בחרו אבטיח סימטרי ככל שניתן, עגול או אובלי. מבנה זה מעיד על התפתחות תקינה של הפרי ומבטיח שלא יופיעו חללים בתוך ציפת הפרי. אם כי חללים מסוג זה אופייניים יותר לחודשים מרץ–אפריל, המהווים את פתיחת עונת האבטיח.

האם האבטיח הוא אכן כלי נגינה? מיתוס הטפיחה על האבטיח הפך כה רחב עד כי רובנו טופחים על האבטיח בלי לדעת מה עלינו לשמוע. שמשון עומר, מנהל אגף ירקות וגידולי שדה בשה"מ (שירות ההדרכה והמקצוע) במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, מסביר: "כשאנו טופחים על האבטיח עלינו להמתין לקבלת צליל בחזרה. האבטיח צריך "להשיב" לנו במעין צליל נקי. מומלץ לטפוח על מספר אבטיחים, אם מרגישים כי אין שום הד לטפיחה, האבטיח בשל מדי ומרקמו וטעמו יהיו ירודים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *