אין דרך חזרה: התגובה של 'כחול לבן' לבג"צ שמרגיזה את השמאל

העתירה נגד האפרות שנתניהו יקבל את המנדט להרכיב ממשלה גורמת לכחול לבן להתבטא בצורה מפתיעה לחלוטין מזו שהייתה במערכת הבחיות האחרונה ואלה שקדמו לה

המפלגות 'כחול לבן' ו'הליכוד' השיבו הבוקר לעתירה שהוגשה לבג"ץ על ידי התנועה לאיכות השלטון, נגד ההסכם הקואליציוני שנחתם ביניהן, ועל כך שנתניהו צפוי לקבל את המנדט להרכבת ממשלה. במפלגת כחול לבן, בהנהגתו של בני גנץ הפתיעו בניגוד מוחלט לכל סיסמאות הבחירות וטענו בפני בג"ץ כי "אין למנוע מנתניהו את הרכבת הממשלה למרות כתב האישום שהוגש נגדו".

בתגובת 'כחול לבן' נכתב כי "לאור צבר הנסיבות המאוד מיוחדות אליהן נקלעה מדינת ישראל, שלוש מערכות בחירות במשך שנה וחצי, משבר וקיטוב חברתי, משבר בריאותי הנובע מהתפשטות נגיף הקורונה, משבר כלכלי הנובע בין השאר ממשבר בריאותי ואי בהירות משפטית, אנו סבורים שהאינטרס הציבורי מחייבים בעת הזו הקמתה של ממשלת חירום ואחדות לאומית". התגובה של כחול לבן הצליחה להרגיז את השמאל בישראל, שניסה לשמור על איפוק בעקבות יום הזיכרון, אך פוליטיקאים ואנשי דעת קהל שונים לא התאפקו ותקפו את תגובת כחול לבן לבג"צ.

התנועה לאיכות השלטון שהגישה את העתירה הגיבה אף היא ובהודעה שהוציאה נכתב: "דרישת סיעת כחול לבן לדחות את עתירת התנועה היא מבישה. לא די בכך שבמו ידם הכשירו את שרץ השחיתות, כעת גנץ גם מתנגד שבית המשפט ידון בעתירה ויבחן את פני הדברים. בושה".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *