"אין הבנות בין ישראל לחמאס על הפסקת אש לחצי שנה"

בישראל וברצועת עזה מכחישים את הדיווח שפורסם אמש בחדשות 12 בידי רוני דניאל, על הבנות לכאורה בין ישראל לבין ארגון הטרור חמאס, לתקופה של חצי שנה

בישראל וברצועת עזה מכחישים את הדיווח שפורסם אמש בחדשות 12 בידי רוני דניאל, על הבנות לכאורה בין ישראל לבין ארגון הטרור חמאס, לתקופה של חצי שנה. עם זאת ישראל נקטה הבוקר בצעד שככל הנראה קשור להבנות כאלה.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, הודיע הבוקר (שלישי) על הגדלת מרחב הדייג ברצועת עזה לטווח של עד 15 מיילים ימיים.

"צעד זה הינו כחלק מהמדיניות האזרחית למניעת הדרדרות הומניטארית ברצועת עזה ומתוך מדיניות המבדילה בין טרור לאוכלוסייה בלתי מעורבת", אמר האלוף. לדבריו, "מימוש הצעד מותנה בכך שהדייגים בעזה יכבדו את ההסכמות. יודגש כי לא תתאפשר חריגה מהטווחים שסוכמו, וכל חריגה תטופל בהתאם על ידי כוחות הביטחון".

כזכור, על פי הדיווח של דניאל מאמש, ההבנות ההדדיות שסוכמו הן: הפלסטינים מסכימים להפסקת אש והפסקת האירועים האלימים על הגדר, שמירת המרחב הביטחוני – 300 מטרים מהגדר, הפסקת עימותים ליליים והפסקת המשטים לאזור החוף; ישראל מצידה אמורה מוכנה להרחבת מרחב הדייג ל-15 מייל, קידום העסקה יזומה של האו"ם, העברת תרופות וסיוע אזרחי ופתיחת משא ומתן על חשמל, מעברים, בריאות וכספים. והיה אם יצליחו הצדדים לשמור על הכללים, השלב הבא יהיה מו"מ על השבת גופות החיילים גולדין ושאול והשבת האזרחים הישראלים המוחזקים ככל הנראה בחיים בעזה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *