איראן הכריזה: "נגדיל את מאגר האורניום בתוך 10 ימים"

באיראן טענו כי הם לא הפרו את הסכם הגרעין והבהירו: "נגביר את הרמות בהתאם לצרכי המדינה"

באיראן הודיעו היום כי החל מהחודש הזה תתחיל להעשיר אוראניום מעבר לרמת ההעשרה הנמוכה וכי המהלך יחל בתוך עשרה ימים. הדברים נאמרים על רקע ההצהרה בתחילת השבוע כי בכוונתם לסגת מחלקים מסויימים בהסכם הגרעין.

בהודעה נאמר גם כי ייתכן ויוחלט להגביר את העשרת האוראניום עד ל-20% לצורך שימוש כורים מקומיים. הסינים עובדים עם איראן על עיצוב מחדש של הכור באראק אך מדינות אירופה הן שאמורות לספק את החלקים.

גורמים במדינה מסרו כי "טהראן תגביר את רמות העשרת האוראניום בהתאם לצרכי המדינה". עוד נאמר שייתכן ויתחילו לייצא מים כבדים ושלא מדובר בעבירה על הסכם הגרעין, לכן יש עדיין זמן למדינות אירופה לעזור להגן על איראן מפני הסנקציות האמריקאיות, אך עליהם לפעול עכשיו. הדברים נאמרו על רקע הדיווחים מאיראן כי בכוונתה לסגת מחלקים מסוימים בהסכם הגרעין והביקורת שנשמעה על כך מכמה ממדינות העולם.

בכיר במועצה לביטחון לאומי הרוסית אמר אתמול לקראת הפסגה בין היועצים לביטחון לאומי של רוסיה, ארה"ב וישראל בסוף החודש כי "הפסגה צריכה להביא בחשבון את האינטרסים של איראן. כל ניסיון להציב אולטימטום נדונה לכישלון. אם מישהו מקווה לפגוע ביחסינו עם שותפינו באזור הוא עושה שיקול מוטעה".

נתניהו התייחס לסנקציות האמריקניות על איראן סביב סוגיית הנשק הגרעיני בישיבת הממשלה שהתקיימה אמש ברמת הגולן ואמר: "הנשיא טראמפ אמר את המובן מאליו גם לגבי הגולן, גם בהעברת השגרירות לירושלים, ביציאה מהסכם הגרעין עם איראן, והוא עושה זאת גם כרגע בעמידה איתנה מול התוקפנות של איראן במפרץ עומאן ובמפרץ הפרסי ובאזור בכלל".

סגן ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לשעבר אולי היינונו העריך בתחילת החודש כי "איראן קרובה מאי פעם לפצצת אטום – בין חצי שנה עד שנה". היינונו הוסיף, כי "כבר בשנת 2003 היינו צריכים לבצע פיקוח הדוק יותר".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *