מחקר: אישה צריכה לטפח מערכות יחסים עם חברותיה

"זמן חברות" מוכח מחקרית תורם לבריאות הנשים, אז מהיום אל תרגישי מצפון על כך שאת "סתם" יוצאת עם חברות או בשיחת נשים במשרד, חברות…זה בריא // מחקר

מה הקשר בין "גוף נפש מתח ואי נוחות גופנית". ממחקרים עולה שהדבר הטוב לבריאותו של הגבר הוא להתחתן, נישואין מעלים את תוחלת החיים ואת רווחתו האישית של הגבר. כמה מדהים לגלות את התגלית הזו אחרי שנים שאנחנו יודעות ש"לא טוב היות האדם לבדו".

ומה איתנו הנשים? מה הופך אותנו לבריאות יותר?

לצאת עם חברות! מחקרים מוכיחים כי האישה, למען בריאותה, צריכה לטפח את מערכות היחסים שלה עם חברותיה!

מנהל המחלקה לפסיכיאטריה באוניברסיטת סטנפורד מסר הרצאה בנושא: יחסים של נשים עם חברותיהן. והבהיר לדבריו כי במחקרים שנעשו עולה כי החברות בין נשים שונה מחברות בין גברים, וכי מערכות אלו תומכות ומהוות מקור למילוי מצברים והתמודדות עם משברים ומצבי לחץ. "זמן חברות" הוא חיוני ובעל השלכות פיזיולוגיות, כשהחומר (נוירוטרנסמיטר) הנקרא סרוטונין מופרש במוח, הוא מסייע למנוע דיכאון או לרפאו (קיים בתרופות נוגדות דיכאון) ומסייע להרגשה חיובית וחיוניות .

העובדה כי באופן עקבי נשים משתפות יותר ברגשותיהן, לעומתן גברים מתחברים לרוב בהקשר של פעילויות. נשים עושות זאת כל הזמן. הן חולקות תחושות ורגשות עם חברותיהן, נראה כי יש לכך תרומה משמעותית באופן ממשי לבריאותן.

המרצה הקביל את ההשפעה של שיחה עם חברות ובילוי איתן לאימון בחדר כושר. כי כך בדיוק פועלת הפעילות הגופנית שתורמת לבריאות הפיזית שלנו, שיחה עם חברה ופעילות עם חברות היא חיונית ובריאה.

אז מהיום אל תרגישי מצפון על כך שאת "סתם" מפטפטת במשרד עם חברות או ומעבירה חוויות עם חברתך בטלפון, חברות…זה בריא!!

מסתבר שהליכה עם חברה זה כנראה הדבר המושלם ביותר לבריאות הנפשית והגופנית שלך, כך שהעמיקי את הקשרים שלך עם חברותייך מהסמינר, מהעבודה ומהבניין, זה עושה אותך שמחה יותר, ובריאה יותר!

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *