איש המספרים: "המנדט השמיני יכול ליפול על עשרות קולות"

ביהדות התורה נאבקים בשעות האחרונות על כל קול במטרה לקבל את המנדט השמיני. לעת עתה, יהדות התורה שומרת על השמיני אך בהפרש זעום שעשוי להשתנות בכל רגע. ומה חושבים הפרשנים?

ביהדות התורה נאבקים בשעות האחרונות על כל קול במטרה לקבל את המנדט השמיני. לעת עתה, יהדות התורה שומרת על השמיני אך בהפרש זעום שעשוי להשתנות בכל רגע.

הרב מרדכי בלוי סיפר לזיגמן ב׳קול ברמה׳ על המאמצים של פעילי דגל התורה לאתר קלפיות בהם אותרו טעויות הקלדה – "אמש בחצות חיפשנו בחורים שיתנדבו לעבור על תוצאות הקלפיות, בתוך דקות התנדבו עשרות רבות למען כבוד התורה. בדקנו בפרוטוקולים טעויות של ג׳ וגם של ש״ס. גילינו ממצאים שנותנים לנו הבוקר אופטימיות זהירה".

איש המספרים של יהדות התורה עו"ד אברימי יוסטמן סיפר בראיון לרונן כץ בקול ברמה. "כשליצמן הצהיר על המנדט השמיני זה היה נכון לאותה דקה, זה עדיין נזיל מאד".
על פי החישובים שלנו היה ברור שאין לימין החדש סיכוי להכנס. קשה לצפות מה התוצאה הסופית. כמעט כל הטעויות תוקנו.

ישראל כהן, הכתב הפוליטי של קול ברמה אמר בראיון לרונן כץ בקול ברמה. "הטעויות היו בקלפיות עוגן והקלפיות האלו תוקנו. אם לליכוד היו כאלו קלפיות היה מקום לדאגה, אם הליכוד יצליח להוכיח על מעל 200 קולות שגויים, המנדט ינדוד לכיוונם".

מנכ"ל בית הנשיא הראל טובי סיכם את תחושותיו בשיחה לרונן כץ בקול ברמה. "אנחנו מקווים להגיע לליל הסדר עם כמה שיותר ודאות ובהסכמת השופט מלצר הקדמנו את ההתייעצויות למרות שהתוצאות אינן סופיות.
לדבריו, "הנשיא הביע את רחשי חלקים גדולים בעם שכמהים לקירוב לבבות ושאל את נציגי הסיעות אם יסכימו ללכת לאחדות אך נראה ששני הצדדים נמצאים בעמדותיהם הקודמות.
הדיונים היו פתוחים לציבור,כדי להזים את השמועות שלנשיא יש אג'נדה ושיקולים מתחת לשולחן. הנשיא יגשים את רצון העם".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *