איתות אזהרה ממוסקבה כלפי ישראל – ד"ר דרור מנור

עדיין לא ברור מה תעשה רוסיה אם תהיה הפצצה אווירית נוספת של צה"ל בסוריה, והאם היא תעז להפעיל כוח כדי למנוע כל פעילות של חיל-האוויר הישראלי נגד מטרות איראניות ברחבי סוריה

ממשלת רוסיה חתמה ביום רביעי, 11 בדצמבר, על הודעה משותפת, ביחד עם טורקיה ואיראן, בה היא מגנה בתקיפות את ההפצצות של חיל-האוויר הישראלי ברחבי סוריה. מדובר באמירה התקיפה ביותר של מוסקבה נגד הפעילות האווירית הישראלית, אשר נועדה לחסום את התבוססותה של איראן בגבולה הצפוני של מדינת ישראל. אין ספק כי הודעה זו צריכה להדאיג במידה רבה את ממשלת ישראל ואת הפיקוד הבכיר של צה"ל, שוודאי נערכים בצורה הטובה למקרה של תגובה כוחנית מצדה של רוסיה.

 

מזה מספר שנים מתפרסמות ידיעות על הפצצות של חיל-האוויר הישראלי ברחבי סוריה. הדבר מעולם לא מצא חן בעיני הקברניטים במוסקבה. אולם לאחרונה הולך וגובר החשש כי לרוסיה נמאס מהמצב. על כן, החליטה ההנהגה הרוסית להחריף באופן רשמי את התנגדותה להמשך פעילותו של צה"ל בסוריה, בדמות חתימה על הודעה משותפת עם טורקיה ואיראן (ששלושתן מהוות את שלושת הכוחות המרכזיים בסוריה), אשר מגנה בחריפות את הפעילות האווירית העוינת של ישראל. לפי ההודעה, ישראל מפרה את החוק הבינלאומי וההומניטרי וחותרת תחת ריבונותה של סוריה ושל שכנותיה (דוגמת ירדן ועיראק), תוך איום על ביטחונו ויציבותו של האזור.

 

אמצעי התקשורת הרוסיים הדגישו כי מדובר בגינוי החריף ביותר של ההנהגה הרוסית על פעילותו האווירית של צה"ל ברחבי סוריה. לראשונה מכריזה רוסיה כי היא מתנגדת בתוקף לכל פעילות אווירית ישראלית בסוריה. יש לציין כי גם לפני כן הוטחה ביקורת מצד רוסיה, אבל היא הייתה בטונים נמוכים בהרבה. הגינויים הרוסיים מוכיחים עד כמה נמאס לקברניטים במוסקבה מהפצצות הישראליות.

 

עדיין לא ברור מה תעשה רוסיה אם תהיה הפצצה אווירית נוספת של צה"ל בסוריה, והאם היא תעז להפעיל כוח כדי למנוע כל פעילות של חיל-האוויר הישראלי נגד מטרות איראניות ברחבי סוריה. ישנם גורמים בכירים במערכת הביטחון שטוענים כי התקיפות הרוסית המתבטאת רבות באמצעי התקשורת אינה משקפת בהכרח את עמדתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שיכול גם להטיל וטו במקרה של דרישת משרד ההגנה הרוסי להעניש את ישראל. ישנם גורמים שונים במשרדי החוץ וההגנה הרוסיים שעושים כל מאמץ למנוע כל פעילות של חיל-האוויר הישראלי נגד איראן.

 

 

 

 

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. סוריה רוסיה ..........מזמן אותו ZEN

    יבוא יום ולא יהיה מנוס מההתנגשות הפטלית עם הדוב הרוסי.
    נא להתכונן מראש לכל תרשים!!!!!!!!!!!!!

    מושיקו1 |
    הגב