"אל תשאירו רכבים ליד המסילות לפני השלג"

לקראת אפשרות מחר לשלג בירושלים, קוראת סיטיפס לציבור הנהגים שלא להשאיר רכבים לאורך המסילות על מנת שלא לחסום את תוואי הרכבת

לקראת אפשרות מחר לשלג בירושלים, קוראת סיטיפס לציבור הנהגים שלא להשאיר רכבים לאורך המסילות על מנת שלא לחסום את תוואי הרכבת. בעבר, בימי שלג, ננטשו רכבים על מסילות הרכבת הקלה ובעקבות כך הרכבות לא יכלו לנוע, מה שגרם להצטברות שלג לכל אורך הקו ומנע את המשך תנועת הרכבות. במסגרת ההיערכות לשלג סוכם כי העירייה תקצה גרר לפינוי רכבים שנתקעו על תוואי המסילה.

על מנת למנוע מצב בו רכבות הנוסעים עצמן משמשות כמפלסות שלג, דבר שעשוי לגרום נזק לרכבות עצמן, רכשה סיטיפס מבעוד מועד אמצעים לפינוי וטיפול בשלג, ביניהם -כפות לפינוי שלג, מנגנון חימום למפלגים, מנגנון המונע התגבשות קרח על גבי כבלי החשמל ועוד.

סיטיפס מזכירה לציבור הנוסעים כי הרכבת הקלה מותאמת לתנאי נסיעה בשלג בגובה של עד כ- 5 סמ' בלבד. במידה ששלג כבד יותר יערם על גבי המסילות, השירות יפסק ויחודש מיד כשיתאפשר. אנו ממליצים לציבור הנוסעים להתעדכן באתר האינטרנט של סיטיפס, באתר החירום של עיריית ירושלים או במוקד הטלפוני.

סיטיפס ועיריית ירושלים מקיימות שיתוף פעולה נרחב ושוטף וקיימו יחד ישיבות היערכות עם הגורמים הרלוונטיים לטובת היערכות לשלג. בין השאר תואם נושא פינוי השלג על ידי צוותים של העירייה באזור תוואי הרכבת הקלה לרבות פינוי צמתים ומסילות מרכבים תקועים, פינוי גשר המיתרים ודרכי הגישה לתחנות. בנוסף, בוצעו עבודות מקדימות והיערכות לגיזום עצים ונטרול מפגעים בתוואי הרכבת.

היערכות הרכבת הקלה כללה הכנת רכבי התפעול והתחזוקה לפעילות בשלג, הצטיידות באמצעים ייעודיים לפינוי השלג מהמסילות ומרציפי ההמתנה וכן תרגול והיערכות של חדר הבקרה והצוותים בשטח בנושא פעילות בשלג.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *