"אני לא רואה את הסורים מסתכנים בהפצצת נתב"ג"

האלוף (מיל') יעקב עמידרור התייחס בראיון לרדיו ללא הפסקה לאיום מצפון • לדבריו, למרות שיש לסורים את היכולת, במאזן הכוחות הנוכחי הם לא ישגרו טילים לנמל התעופה – האזינו

אחרי שסוריה איימה כי תפציץ את נמל התעופה בן גוריון. אלוף (מיל') יעקב עמידרור, ראש המטה לביטחון לאומי וראש חטיבת המחקר באמ"ן לשעבר, לא התרגש מהאיומים. בראיון לרדיו ללא הפסקה הוא מדבר בהרחבה על האופציות שיש לסורים.

"לסורים יש טילים שיכולים להגיע לנתב"ג. יש להם טילי נ"מ שיכולים לפגוע במטוסים שיוצאים מנתב"ג אך מערכת היחסי הכוחות ביננו לסוריה היא כזאת שניסיון של הסורים ייתן לנו רישיון לפגוע בהם כל כך קשה על לכדי סיום השלטון הסורי, לכן אני לא רואה את הסורים מסתכנים באירוע כזה. הסיכוי שהסורים יעשו דבר כזה נראה לי מופרך".

יש להם תמיכה איראנית. זה לא נותן להם גב?
"במזרח התיכון בדרך כלל המדינות מדברות גבוהה גבוהה אך ברגע שזה מגיע לתמיכה אחד לא עוזר לשני. מעטים המקרים בהם ארגון או מדינה הגיעו לעזרה למדינה אחרת מתוך מחויבות בלבד. לאיראנים בסוריה אין יכולות לגבות את הסורים. על זה אנחנו נלחמים ואת זה אנחנו רוצים למנוע".

יש להם את זה מחיזבאללה, יש להם טילים בסטנד ביי.
"הם יצטרכו לשאול את עצמם אם הם מוכנים להקריב את הכלי הכי חשוב שיש להם בלבנון".

למתי הם שומרים את הכלי הזה?
"לדעתי הם שומרים את הכלי הזה ליום בו יצטרכו להתמודד עם ישראל בעצמם. או בעקבות החלטה שלנו לפגוע במערכות הגרעין שלהם או אם וכאשר ייווצר עימות ביננו לבינם על אדמת סוריה. הם לא יבזבזו את זה עברו איזושהי הרפתקה סורית. כמובן שמדובר בהערכה מושכלת שלי בלבד".

נעבור לדירה הדרומית, צלף פגע בחייל צה"ל. נכון או לא נכון להעביר את הכסף לעזה?

"אי אפשר להסתכל על עזה בלי לקחת בחשבון את הגזרות האחרון. עזה היא גזרה לא נעימה והיא גם מעצבנת אבל בסופו של דבר זו גזרה משנית. הבעיה האמיתית של עם ישראל היא לא בעזה. אנחנו צריכים להיזהר מלהסתבך באירוע גדול בעזה כאשר יש לנו בעיה כל כך מורכבת בצפון. אם מישהו רוצה לבחון את עצמו איפה יחייכו הכי הרבה זה יהיה בשני מקומות. במשרדים של אבו מאזן שמוכן שנעשה מלחמה עד אחרון אנשי חמאס ובטהרן שישמחו שתשומת הלב תוסת מהם. אסור לנו ליפול על המלכודת הזאת. כל מה שעושים בעזה צריך להיעשות תוך הסתכלות קבועה על האם אנחנו לא טועים בתמונה הכוללת כשהחשיבות בצפון גדולה פי מאה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *