אפילו הערבים הגיעו לכנס הקורונה של ישראל – ד"ר דרור מנור

רופאים ממדינת ישראל וממדינות ערב שיתפו פעולה במאבק העיקש במגפת הקורונה. הכנס הרפואי ההיסטורי התקיים כמתוכנן בהשתתפות עשרות רופאים ממדינות רבות במזרח התיכון, ביניהן מצרים, סעודיה, סוריה, לבנון, עיראק, איחוד האמירויות, וכמובן גם ישראל

ביום שלישי, 17 בנובמבר, אירע אירוע היסטורי חשוב: רופאים ממדינת ישראל וממדינות ערב שיתפו פעולה במאבק העיקש במגפת הקורונה. הכנס הרפואי ההיסטורי התקיים כמתוכנן בהשתתפות עשרות רופאים ממדינות רבות במזרח התיכון, ביניהן מצרים, סעודיה, סוריה, לבנון, עיראק, איחוד האמירויות, וכמובן גם ישראל.

חשוב לציין כי עוד במהלך הגל הראשון של מגפת הקורונה נעשה שיתוף פעולה גלוי וסמוי בין ישראל למדינות ערב בכל הקשור לבלימת המגפה, ביניהן היו מצרים, סעודיה ומדינות המפרץ. אפילו מדינות ערביות ומוסלמיות הנחשבות לאויבות מובהקות של ישראל שיתפו עמה פעולה. מדובר במדינות כמו איראן, עיראק ואלג'יריה. בנוסף, נעשה שיתוף פעולה פורה במיוחד בין ישראל לממלכת ירדן, למרות מערכת היחסים העכורה בין המלך עבדאללה לראש הממשלה בנימין נתניהו.

במסגרת הכנס ההיסטורי, אשר התקיים בזום, החליפו הרופאים מהמדינות השונות מידע ודנו ארוכות בדרכים היעילות לשיתופי פעולה מקצועיים בכל הקשור לטיפול במגפת הקורונה. אין ספק כי היה מדובר בכנס ייחודי וראשון מסוגו. מי שפתח את הכנס הוא הפרופסור ערן הלפרן, לשעבר מנהל המרכז הרפואי רבין בפתח תקווה ויושב-ראש איגוד מנהלי בתי-החולים. הלפרן, שעמד בראש ועדת המומחים הישראלית, סיפר בנאום הפתיחה שלו על התמודדותו עם מחלת הקורונה. הוא הורדם והונשם במשך שבועיים, ובהמשך הבריא וחזר לפעילות מלאה, כולל במסגרת חבר הנאמנים של מכללת נתניה. ועדת המומחים הישראלית קיבלה אישור לפעילותה ממשרד החוץ, משרד הכלכלה והמשרד לשיתוף פעולה אזורי.

מארגני הכנס קיבלו פניות מפתיעות מרופאים רבים ממדינות ערביות ומוסלמיות רבות, ובהן מרוקו, אלג'יריה, מלזיה ואינדונזיה, וכאמור ממדינות במזרח התיכון. העיתונאי הישראלי הידוע הנריקה צימרמן שימש כנשיא הכנס והיה מראשי המארגנים. צימרמן היה גאה מאוד בפעילויות שנערכו במהלך הכנס ושיבח את ההתייעצויות בין הרופאים מהמדינות השונות. הוא הוסיף כי מארגני הכנס מתכוונים להרחיב את אותן התייעצויות. בחודש ינואר ייצא צימרמן לריאד כדי להציג את שיתוף הפעולה בנושא מגפת הקורונה ולקבל אישור רשמי להצטרפותה של קבוצת רופאים מסעודיה.

אין ספק כי הכנס הרפואי הזה היה חשוב ביותר ותרם רבות לשיח המתקיים בין הרופאים באזור המזרח התיכון לגבי המאבק במגפת הקורונה. צריך לקוות כי שיתוף הפעולה בין ישראל לעולם הערבי והמוסלמי יישא פרי ויוביל למציאת פתרונות רפואיים יעילים שימנעו את התפשטותה של המגפה האיומה. הערכתן של מדינות ערב כלפי ישראל מראות עד כמה יעילים ומוצלחים שירותי הרפואה במדינת ישראל, אשר כוללים רופאים ומדענים מהטובים בעולם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *